Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man blive betalt med ting?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino :)

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor fra jeg har udført et stykke konsulentarbejde for et aps. Aps’et har en computer som jeg gerne vil have og det arbejde jeg har udført matcher i størrelse med værdien af computeren.

Så her kommer mit spørgsmål. Kan jeg blive betalt med computeren af aps’et i stedet for den tilsvarende mængde penge? Alternativt, kan jeg så fakturere aps’et det beløb jeg har arbejdet for og så efter modtaget betaling købe computeren af aps’et for præcis det samme beløb?

Tusind tak for jeres tid.

Mvh
Rasmus
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - men det fungerer jo så ved, at du fakturerer firmaet med moms og det fakturer dig for tingen med moms så det gør lige op.

Hvis skat siden skulle mene du faktisk fungerede som lønmodtager der blot fakturerede fra en virksomhed for konsulent - så vil din arbejdsgiver hænge på din evt manglede skat og miste momsfradrag og din moms blive til alm indtægt til skat og du vil miste evt fradrag som selvstændig
Det sker for lidt for mange i disse år, hvor skat har stor fokus på arbejdsgiveres lyst til at kræve CVR af ansatte for at undgå indberetning mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)