Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generering af linkliste til 301 redirects

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lave et nyt website som skal erstatte et CMS system og det nye skal laves i et helt andet system hvor struktur og stier bliver helt anderledes. Domænet skifter også.

1) Hvordan laver jeg nemmest den fil som skal lave 301-redirects fra det gamle site til det nye? Jeg forestiller mig et eller andet program som kan finde alle links på sitet og så kan jeg skrive den nye URL ind for hver link som kan oversættes.

2) Hvis jeg har sider på det gamle site som ikke er på det nye skal jeg så lave så de lander på forsiden eller lade være med at lave en 301 til det link.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 11:21
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:16

Hej Lars,

Til pkt. 2: Sørg for at redirecte alle sider. Og redirect til den mest relevante side i din nye struktur, og kun forsiden, hvis du ikke rigtig synes, at der er nogen relevant side overhovedet.

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Skrevet kl. 07:18

Tak for tips om det her. Jeg har ikke prøvet programmet endnu. 

Hvad er den bedste måde at lave selve redirects på?

Skal jeg lave en kæmpe .htaccess fil og smide på det gamle site som har alle 301 "oversættelserne" og en som fanger en 404 fejl og bare viser et link til den nye side?

Mvh, Lars Brink

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 12:15

Ja det lyder fornuftigt :) 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Skrevet kl. 08:47

Hej igen! 

Jeg har nu fået lavet en linkliste til min .htaccess side og der er så kommet nye spørgsmål op.

Det nye site bliver udviklet over en tid og er ikke klar med alle sider den dag navnet skifter, skal jeg så gøre 1), 2) eller 3)

1) Lave min 301 links fra de ca. 250 gamle sider til de nye 5-6 hoved-sider (som med tiden får mere relevante undersider)

2) Lave 302 links fra de ca. 250 sider til de nye 5-6 hoved-sider (som med tiden får mere relevante undersider) og så når undersiderne er klar lave 301 links fra de ca. 250 gamle sider til de nye ca. 30 undersider.

3) Noget helt andet... 

Mvh, Lars Brink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)