Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smag til fødevarer - lukket industri?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg forsøger at finde ud af hvordan jeg kan skaffe smag (pulver ekstrakt) til at eksperimentere med at lave en drikkevarer. (specifikt en instant-drik pulverblanding)

MEN, det virker som om at leverandørerne til denne type af produkt udelukkende laver 'smagsløsninger' , hvor man ikke selv har mulighed for at købe råvaren. De danske firmaer (del af danske smagsorganisation) jeg har fundet frem til er Doehler, Einearwillumsen, Firmenich og CO-RO. 

Er det rigtigt forstået at det er meget svært at få fat i råvarerne?

I så fald, hvilke muligheder har man for at beskytte sit produkt - og være andet end udelukkende et brand?

Tak :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Boothi:
Er det rigtigt forstået at det er meget svært at få fat i råvarerne?

Nu skriver du ikke noget om hvad det er for råvare du søger, men generelt er det ikke svært at skaffe.

Einear willumsen er et dansk firma som laver smagsstoffer efter dit ønske, så et godt sted at starte. 

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar,

med råvarer mener jeg vandopløselig pulver aroma (eksempelvis forskellige bær smag).

Her gad jeg godt at finde ud af om jeg kan købe enkelte smage (jordbær, hindbær, citrus etc.) som jeg så kan eksperimentere med. 

Jeg vil gerne forstå hvordan samspillet mellem leverandør og kunde er i denne industri: Om man skal købe selve udviklingen af en smagsløsning specifikt til mig (som lyder dyrt) - eller om jeg kan købe forskellige baser som jeg selv kan lege med.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Boothi:
Jeg vil gerne forstå hvordan samspillet mellem leverandør og kunde er i denne industri:

Så tag en snak med dem, du kan højest blive lidt klogere.  

Hvorfor er det du ikke bare f.eks kontakter Einer Willumsen og hør hvad de kan tilbyde?

Alternativt kan du prøve Asiros Nordic de arbejder med bær. 

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det vil jeg også gøre. 

Asiros Nordic ser helt sikkert ud til også at være en god løsning 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)