Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af kreditnota efter årsskifte

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Hvordan bogfører jeg tilbagebetaling af en web hosting plan, som jeg betalte i december 2021, men først fik pengene tilbage i januar 2022. Det skal lige siges, at jeg kun fik returneret en del af beløbet, så faktura går ikke i nul.
Jeg går ud fra, at jeg skal lave en kreditnota i Dinero, men skal den bogføres på den oprindelige faktura fra 2021, når pengene først er gået tilbage på kontoen i 2022?
Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd mange tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kreditnota skal helt som faktura - bogføres på datoen - så den hører til 2022 (mod opr. faktura som hører til 2021)  både moms og udgiftsmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar!
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Louise L:
Hej Amino

Hvordan bogfører jeg tilbagebetaling af en web hosting plan, som jeg betalte i december 2021, men først fik pengene tilbage i januar 2022. Det skal lige siges, at jeg kun fik returneret en del af beløbet, så faktura går ikke i nul.
Jeg går ud fra, at jeg skal lave en kreditnota i Dinero, men skal den bogføres på den oprindelige faktura fra 2021, når pengene først er gået tilbage på kontoen i 2022?
Jeg håber I kan hjælpe. På forhånd mange tak!

Er det en faktura du har fået fra en leverandør for webhosting du har købt og nu får delvist pengene tilbage for?
Sådan læser jeg dit indlæg, hvis det er forkert så glem bare dette indlæg.
Hvis jeg har læst det rigtigt, så skal du ikke lave en kreditnota i Dinero, det er din leverandør der skal lave en kreditnota på det du får retur - den kreditnota bogfører du så i Dinero på datoen.
/Brian
Tilmeldt 20. Feb 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg fik en faktura i december 2021 på hosting og domæne. Returnerede hostingen og beholdt domænet (derfor kun delvis tilbagebetaling). Beløbet blev tilbagebetalt fra dem efter årsskiftet, men jeg fik ikke noget på skrift fra dem – udelukkende pengene tilbage på kontoen. Er dét, du mener, at jeg skal bede dem om en kreditnota? Som jeg så bogfører på kreditnotaens dato og ikke den oprindelige købsfakturas dato?

Mvh. Louise
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du skal have tilsendt en kreditnota og bogføre den på den dato den er dateret på (kunne være de daterer den til sidste år - som en forglemmelse - men det ser du jo)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for hjælpen!
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)