Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemregning tilbagebetaling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg har et spørgsmål ang. tilbagebetaling fra mellemregning kontoen, til privat konto.

Jeg har sat en del penge ind i mit enkeltmandsvirksomhed, bl.a. til renovering af lejlighed og lokaler, som jeg udlejer i mit firma. De penge er indsat på mellemregning kontoen. Da jeg har betalt skat af dem en gang, kan jeg, så vidt jeg forstår, flytte dem tilbage til privatkontoen.

Mit spørgsmål er om der er et krav om hvornår pengene skal være flyttet tilbage?
Det er et ret stort beløb i mit firma, kan der godt gå nogle år inden jeg har kapital til at flytte det indskudte tilbage igen.

Jeg bruger VSO hvis det har nogen betydning i denne sammenhæng.

Mvh. Kenneth
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46630
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33

der er ikke regel for hvornår/hurtigt - men ved VSO ville jeg altid bruge en VSO kynding hjælp - også for ikke at risikere at få trukket noget i den renovering fra, som ikke kan trækkes fra (kun ren vedlighold - ikke forbedring - ex male vindue - ikke skifte osv)

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:23
Hej John.

Tak for svar. Jeg er helt med på at renovering ikke kan trækkes fra osv. og har også revisor på til mit regnskab.
Så det vil i princippet sige at jeg f.eks. kan trække 10.000 ud om måneden de næste 3 år, eller når der er kapital til det?
Jeg fik læst et sted at mellemregnings kontoen, helst skulle være nulstillet inden årsafslutning hvilket jeg ikke helt forstod.

Mvh. Kenneth
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46630
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04

der er ikke krav om inden for et år i forhold til mellemregning som sådan - men i VSO vil private hævninger og indsættelser jo skulle behandles korrekt i hæverækkefølgen, og det kan din revisor forhåbentlig sagtens håndtere (hvis aut revisor - stensikkert håndtere)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)