Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatkonto eller erhverskonto?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg er en videograf, som har fået muligheden for at lave en del betalt arbejde, derfor har jeg i tankerne at bruge dinero til at sende fakturaer, dog er jeg i tvivl om jeg må oprette et ekstra depot under min private bankkonto, til at modtage betalingen fra kunderne, eller man skal have en erhverskonto?

Der er altså tale om en hobbyvirksomhed da jeg ingenting har tjent endnu, og heller ikke regner med at omsætte for mere end 50.000 kr det første år. 

på forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

det MÅ du gerne, men du skal regne med, at din bank formentlig spærrer den hurtigt, hvis du ikke har aftalt det med banken, da de kan få stor bod for manglende mulighed for hvidvaskkontrol, når de ikke kender det korrekte formål

Du skal dog i alle fald, hvis du ikke vil have CVR med moms give de firmaer der betaler dig, din CPR nr og de skal indberette det til e-indkomst - uanset det er som CPR person eller du stifter PMV uden moms (hvor de indberetter på dit CVR nr i stedet til skat)

Hobbyvirksomhed er så noget helt andet- dit er bare en lille erhvervsvirksomhed 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)