Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved lukning med varer.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Lundgaard:

Jeg synes ikke du svarer særlig pænt. Jeg har *ikke* givet udtryk for at det er ligegyldigt at adskille person og firma. Mit spørgsmål gik på lukning af firma og det resterende varelager i forlængelse af trådstarters spørgsmål. Der er jo netop ikke fradrag for varekøb og når man ikke er momsregistreret er der jo ikke noget mellemværende med Skat.

vi siger det så - og trådstarter kan jo gøre som du foreslår og så tager du vel balladen med skat. Der er ikke fradrag for varekøb i nogen som helst virksomhed og selskab - det har ikke med sagen at gøre. Der SKAL redegøres for varelager og aktiver (som kan være afskrevet til 0) ved lukning - i selvangivelsen - du kan ikke lukke noget som helst korrekt uden at varelager og aktiver skal ud i den sammenhæng (og dertil kommer at 90% af de PMV og små personlig virk jeg kender, faktisk blot køber varer over varekøb i drift og ikke har dem noteret i varelager løbende (og SKAT kontrol giver desværre også mange der slet ikke husker det ved årsskiftet - lige som straksafskrevne ting i rigtigt mange kontroller, heller ikke er købt ud - de stod jo til 0.

Det koster så ikke en øre at gøre det korrekt når vi taler varelager - forudsat man IKKE blot har købt via varekøbskonto 

regnskab der viser slut PMV renset for aktiver/lager (og meget gerne kreditorer) gemmes i 5 år som dokumentation for korrekt lukning - og der redgøres for det som krav i udvidet åropgørelse når man afkrydser - har lukket virksomhed under året. (og ofte udløser det lettere kontrol end ellers) og hele øvelsen er blot at sikre at man fører fra firmaets regnskab og ud så alt går i 0 (ud over årets resultat)

Det er lidt surt at spilde tid på at ville rådgive korrekt-  så gør mig en tjeneste- bare lad den ligge - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 15:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
vi siger det så - og trådstarter kan jo gøre som du foreslår

Jeg har ikke foreslået noget. Jeg stiller et uddybende spørgsmål.

Cookie - John Hannover:
Kunne jeg blokere dig i amino - ville jeg gøre det

Whatever

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære alle

Lad os lige holde en sober tone i debatten. :)
På forhånd mange tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)