Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har gået med tanken længe omkring at starte en virksomhed men er meget grøn på området
Hele tanken ligger på at sælge brugte ting

- må man godt købe brugte ting af private og så sælge videre? Tænker igennem en hjemmeside, instagram osv.

- hvor starter man når man er så grøn som mig?

Tak på forhånd
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger du på nettet. så er du omfattet af nogle strikse regler, som ikke gælder hvis du sælger i en fysisk butik. Og med brugte ting er det meget svært at bevise at tingene ikke var skadet inden du afsendte dem til køber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

KB93:
Jeg har gået med tanken længe omkring at starte en virksomhed men er meget grøn på området
Hele tanken ligger på at sælge brugte ting

- må man godt købe brugte ting af private og så sælge videre? Tænker igennem en hjemmeside, instagram osv.

- hvor starter man når man er så grøn som mig?

Tak på forhånd

ja og nej. Hvis du skal handle med brugte varer online, så skal du have et fast forretningssted (sted hvor kunder og politi kan komme ind og se varene) og du skal have tilladelse af politiet Handel med brugte genstande og pantelånervirksomhed | Drift af virksomhed | Politi en JA eller er det lovligt - du fører så kosterbog (køber via politiet mener jeg eller køber der de kan anvise) så du kan følge hvem den forrige ejer var, indtil du har solgt

Dertil skal du så have en virksomhed - et CVR - f.eks personlig virksomhed som er let men hvor du hæfter personligt, så lav ikke stor gæld. Du kan så også bruge noget der hedder brugtmomsordningen rent momsmæssigt, det kan du vende tilbage til når du evt har talt med politi om hvad de har for krav til godkendelse eller om de mener din plan kan gennemføres uden

Overvej letlæst e-bog eller paperback om netop personlig virksomhed - den vil fjerne dig fra området GRØN - til langt mere vidende om stiftelse, skat, moms og drift i det hele taget

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gælder dette også med hensyn til tøj?
Så hvis alt dette tøj, vil være hjemme hos mig i privaten hvor jeg så videresender det til kunder - så skal de have mulighed for at komme ind og se det?

Det vil sige, jeg køber en pose brugt tøj af en privat og så videre sender det på min hjemmeside.
Er reglerne det samme hvis man får det gratis?

Tusind tak for svar. Det gav en masse viden allerede. Vil helt klart finde en letlæselig e-bog!
Tilmeldt 10. Feb 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Hvor kan jeg finde de regler og rammer henne?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

KB93:
Gælder dette også med hensyn til tøj?
Så hvis alt dette tøj, vil være hjemme hos mig i privaten hvor jeg så videresender det til kunder - så skal de have mulighed for at komme ind og se det?

Det vil sige, jeg køber en pose brugt tøj af en privat og så videre sender det på min hjemmeside.
Er reglerne det samme hvis man får det gratis?

Det kan politiet meget bedre svar på når du kontakter dem Du fik link til reglen men - det gælder alle brugte varer som udgangspunkt og handler om at undgå at tyve kan sælge ting brugt fra store online forretninger mm
Får du varerne gratis vil du stadigt skulle kunne vise hvorfra = sælgers/gives navn og adresse, for ikke at komme i besvær - og jeg vil mene de gælder helt uanset det ene eller andet - men som sagt - politiet som du ser i linket, kan sige om der er minimumsgrænser, - jeg kender dem ikke

Husk også at der er 14 dages fri returret  også på brugt tøj

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar. Opfangede ikke i første omgang det var et link.
Det vil jeg kigge nærmere på.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)