Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min hjemme virksomhed betale udgifter?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en webshop og lageret er i vores ombyggede garage. Derudover har jeg kontor inde i huset.

Jeg er med på at jeg kan få fradrag for fx internettet.

Men hvis det var muligt, ville jeg gerne have at virksomheden betalte nogle af udgifterne, i stedet for at overfører penge til min privatkonto.

Her tænker jeg fx på

Internet

En del af strøm/varme udgiften

Måske noget husleje?

Nyt tag til garagen?

Kan det lade sig gøre? Tænker at det skattemæssigt er bedre på den måde, end at overføre 'løn'.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

TanjaPJ:

Internet

En del af strøm/varme udgiften

Måske noget husleje?

Nyt tag til garagen?

internet fuldt ja - men kun hvis du faktisk har forbindelse til firmaets netværk og det er næppe faldet hvis du driver det hjemmefra - men generelt accepteres rent internet ofte-  blot ikke ekstra tjenester med i prisen. regningen skal være udstedt klart til dit firma / CVR for fradraget - ikke privat udstedt momsmæssigt OG momsen skal så i alle fald deles - ofte vælges 50% da du aldrig må trække moms fra hvis der også er privat forbrug af noget

Strøm/varme hvis du har bimåler og kan vise forbruget alene er til de lokaler som ikke må bruges privat - ikke opbevare noget privat

Husleje vil være 100% skat uden fradrag da du vel er ejer af huset så det betaler sig ikke. I det hele taget skal du jo så være sikker på skat godkender de m2 i huset som rent erhverv - for ellers får du bod - men hvis - så kan du få fradrag for husets omk i forhold til de 2 det bruger (ikke garagen som sådan da den ikke indgår med normal skatteværdi)

nyt tag eller andre ting til bygningen - klart nej

Du overfører altså ikke løn - om du hæver privat 1 mio ændrer ikke ved skatten da det er status og mellemregning og ikke påvirker drift - ganske som du kan indsætte så meget du vil
Løn har du kun i selskabsform med skatteindberetning

Hvis personlig virksomhed, så skal du sætte dig mere ind i regler og skat - se evt letlæst e- bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)