Hej, Jeg har en webshop og lageret er i vores ombyggede garage. Derudover har jeg kontor inde i huset. Jeg er med på at jeg kan få fradrag for fx internettet. Men hvis det var muligt, ville jeg gerne have at virksomheden betalte nogle af udgifterne, i stedet for at overfører penge til min privatkonto. Her tænker jeg fx på Internet En del af strøm/varme udgiften Måske noget husleje? Nyt tag til garagen? Kan det lade sig gøre? Tænker at det skattemæssigt er bedre på den måde, end at overføre 'løn'. |
TanjaPJ:Internet
En del af strøm/varme udgiften
Måske noget husleje?
Nyt tag til garagen?
internet fuldt ja - men kun hvis du faktisk har forbindelse til firmaets netværk og det er næppe faldet hvis du driver det hjemmefra - men generelt accepteres rent internet ofte- blot ikke ekstra tjenester med i prisen. regningen skal være udstedt klart til dit firma / CVR for fradraget - ikke privat udstedt momsmæssigt OG momsen skal så i alle fald deles - ofte vælges 50% da du aldrig må trække moms fra hvis der også er privat forbrug af noget
Strøm/varme hvis du har bimåler og kan vise forbruget alene er til de lokaler som ikke må bruges privat - ikke opbevare noget privat
Husleje vil være 100% skat uden fradrag da du vel er ejer af huset så det betaler sig ikke. I det hele taget skal du jo så være sikker på skat godkender de m2 i huset som rent erhverv - for ellers får du bod - men hvis - så kan du få fradrag for husets omk i forhold til de 2 det bruger (ikke garagen som sådan da den ikke indgår med normal skatteværdi)
nyt tag eller andre ting til bygningen - klart nej
Du overfører altså ikke løn - om du hæver privat 1 mio ændrer ikke ved skatten da det er status og mellemregning og ikke påvirker drift - ganske som du kan indsætte så meget du vil
Løn har du kun i selskabsform med skatteindberetning
Hvis personlig virksomhed, så skal du sætte dig mere ind i regler og skat - se evt letlæst e- bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html
vh John Hannover