Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10 års stille momsopkrævning til udrejst dansker!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Står i den ubehagelige of mildest talt overraskende situation at jeg i forbindelse med et dødsbo er blevet gjort opmærksom på af boet at Gældstyrelsen har gjort krav mod mig for bl.a. ubetalt moms siden 2013 og frem til 2018.
Situationen er dog den at jeg i 01.2013 fraflytter DK og siden da ingen indtægt/ omsætning har haft i DK og kun har betalt skat af indkomst i Spanien. "Fejlen" skyldes tilsyneladene en lille hobbyvirksomhed der ikke er blevet afmelt korrekt før fraflytning og skat har så skønnet den skulle betale DKK 8000 i kvartalet i moms siden da, på trods af nul omsætning/ aktivitet. Sikkert efter reglerne hvis de udnyttes til maximum, men på trods af at jeg har boet på den samme addresse i Spanien siden 2014 har jeg hverken modtaget traditionel post vedr. emnet eller modtaget en eneste skrivelse på digital post, hvilket havde gjort det muligt at reagere herpå.

Er der nogen der har prøvet noget der bare minder om dette og evt. aner om man har en chance for at få ændret dette? Eller har man lige finansieret SKATs julefrokost 2022?

På forhånd tak

mvh
Thomas
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ecopuro:
Er der nogen der har prøvet noget der bare minder om dette og evt. aner om man har en chance for at få ændret dette?

Din eneste chance for at ændre dette er at anmode om ekstraordinær genoptagelse af din moms. Det kan ske, hvis der foreligger ”særlige omstændigheder”. Hvad det indebærer er ikke klart defineret, men ser man på praksis skal det virkelig være noget ekstraordinært som begrunder at ansættelserne  skal ændres.  Her taler vi eksempelvis om enten sagsbehandlingsfejl fra SKATs side eller alvorlig sygedom.

Hvad dine muligheder konkret er, er svært at spå om. DU skriver  at din virksomhed ikke er blevet "afmeldt korrekt". Har du gjort et forsøg på afmelding  -  eller har du reelt ikke afmeldt det?.  Ellers må du slå på at du ikke har hørt fra SKAT i den pågældende periode. 

Prøv evt om https://www.bdo.dk/da-dk/medarbejdere/chris-pedersen kan hjælpe dig. Han er en dygtig på moms og vil hurtig kunne give dig en vurdering af om du har en sag eller ej.

Tilmeldt 1. Feb 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Tusinde tak for svaret. Giver Chris et kald.

vh
Thomas
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)