Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny og en masse spørgsmål - cvr/pmv - mobilpay- marked/messe

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rimelig ny i alt det her
Kører det ved siden af mit faste job.,  så dem jeg kender kalder det hobby.
Og har ikke nået at få undersøgt det med cvr nummer eller pmv nummer endnu  og ved ikke om jeg kan nå det inden marked/messe
Jeg kunne godt tænke mig at deltage på marked/messe.
1.Skal man have et cvr/pmv nummer for at deltage?
2. Hvad med betaling , kontant?,  mobilpay ? ved marked/messe hvis jeg ikke har nået at få et cvr/pmv nr.
3. Hvornår går mobilpay ind og siger det er erhverv?
4.Hvordan får man et mobilpay nummer erhverv?
5. Er der andre betalings muligheder man kan bruge på en messe /marked på sin mobil? med eller uden cvr eller pmv?
6. Der er jo mange udgifter forbundet ved marked/messe (reklame skiltning) der vil være lidt indtægter , men forventer udgifterne vil være større, så det vil     være underskud og ikke en indtægt, skal det opgives nogen steder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - det afhænger da af messen. Der er masser af messer hvor personer med CPR også må være med, men også mange hvor man skal have CVR så det kan ingen her vide
2 - Du må ikke bruge Mobilepay hvis du ikke har en mobilepay erhvervs aftale - Kontant er OK men din bank kan stejle hvis du indsætter kontanter på en privatkonto og de ikke kan se præcis hvor de kommer fra
3 - så snart du sælger noget der ikke er dit eget private indbo -

4 ja du skal føre regnskab og angive dit overskud/underskud i årsopgørelsen

PMV fordrer, at du VED du ikke kommer over 50 t på nogen 12 mdr periode, for sælger du for 50 t på 10 mdr og så momsregistrerer dig til det videresalg, så får du moms af de første 50 t + bod - selv om du ikke har opkrævet det. Det er så snart man kan forvente at komme over 50 t på nogen 12 mdr periode man skal være momsregistreret

overvej en letlæst e-bog eller paperback om PMV - enkeltmands - stiftelse i detaljer - skat, moms og en hulens masse mere https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  god vind med projektet som lyder som erhverv og ikke hobby (det er ikke hobby bare fordi det ikke er ret stort - det er bare lille erhverv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)