Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips og tricks til Wordpress

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

I forbindelse med min uddannelse er jeg i praktik hos Cykelshoppen.

Jeg har på nuværende tidspunkt opsat min egen side, Cykelpraktikanten.dk, som indeholder diverse blogindlægs omkring cykelverdenen. Siden er opbygget i Wordpress.com.

Jeg vil høre, om I har nogle nyttige Plugins, og som kunne være relevant til Cykelpraktikanten.dk?


Hilsen Cykelpraktikanten Jacob
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Fin blog.

Der findes et hav af pluigins til wp, så det er umuligt at svare på, hvis du ikke fortæller hvad du vil opnå ;-)

Men 3 plugins hvor du ikke går galt i byen er:

iThemes Security eller alternativt plugin (sikkerhed)

Idag tilgår man din login url gennem: Cykelpraktikanten.dk/wp-*****.php (hvor stjerne skal erstattes af login). Her bør du ændre login url vha. et sikkerhedsplugin f.eks iThemes Security (det er muligt at du skal op i betal =pro version for at denne funktion findes med.

Ellers risikerer du at hostrobotter kan blive ved med at forsøge at gætte jeres passwords indtil de lykkes. Med et sikkerhedsplugin kan dette forhindres ved at login url'en er hemmelig (ikke standard) samt ved at botter som forsøger med admin som userid samt mislykkes med login f.eks. 3 gange kommer i karantæne (robottens ip).

W3 Total Cache, WP Fastest Cache, WP Rocket eller WP Super Cache (Hastighed)

I stedet for at dit webhotel som hente tekst og billeder hver gang nogen besøger Cykelpraktikanten.dk (og undersider) så bør du installere et såkaldt cache plugin. Et cache plugin producerer statiske sider af dine websider hvilket gør at de vises hurtigere hvilket er positivt. Bonus info: hvis det skal gå endnu hurtigere så kan du også installere et plugin (f.eks ShortPixel Image Optimizer eller Smush.it) som gør dine foto mindre tunge (vises hurtigere).

Yoast SEO (et SEO plugin). Andre SEO plugin kan også benyttes. For hver side (url) kan du definere den såkaldte titletag og meta description - altså hvordan hver side skal vises i søgeresultaterne.

Mvh Søren

Tilmeldt 28. Jan 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren,

Tusind tak for de gode tips til plugins til cykelpraktikanten.dk

Jeg vil kigge nærmere på dine anbefalinger, og se hvad der giver mening til siden. Jeg benytter allerede Yoast i mine indlæg, og giver god mening til søgeresultaterne.

God fredag til dig :)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Sirene, at der i det mindste skal et sikkerhedsplugin til. Jeg anbefaler Wordfence, men det er vist smag og behag.
I øvrigt er der noget overordnet sikkerhed du skal have kigget på - noget som ikke ordnes via plugins. Det er bl.a. dine X-Content-indstillinger. Se for mere info på https://sikkerpånettet.dk

I øvrigt fedt at du har lavet DNSSec - godt gået!

Albert

Tilmeldt 28. Jan 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit input, Albert. Jeg kigger nærmere på iThemes Security og Wordfence. Tak for tippet med Sikkerpånettet.dk

Jacob
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du giver mig eksplicit lov vil jeg gerne lave et sikkerhedscheck på dit domæne, kvit og frit og give dig feedback (ikke offentligt).
Eksplicit lov kan du give mig ved at skrive det i en mail på albert@computernoerden.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Rigtig fint blog du har fået lavet. En lille ting du måske kan bruge. Jeg synes at billedet i toppen med pigen og den gule cykel af din blog fylder lidt vel meget. Jeg køre med en opløsning 1920 x 1080. Den tager ca. halvdelen af skærmen. Synes det fjerner lidt fokus for selv indholdet.

Hvad angår plugins, så vil jeg sige at Wordfence og All in One Seo er must have plugins. Hvis du ikke har det findes der også plugins til backup af filer og database, men det kommer jo også lidt an på hvad målet er med din blog? Der findes jo tusindvis af plugins til Wordpress, men kunsten er at begrænse, så man kun har de plugin man har brug for.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Går næsten ud fra at formålet bag du har bloggen er af SEO årsager. Derfor få købt/installeret/opsat:

- Yoast

- WP rocket eller Nitropack

- Google Analytics

- Ahrefs (eksternt SEO tool)

- Accuranker (eksternt SEO tool)

Til seriøs arbejde med SEO på mindre blogs er ovenstående setup fint

Tilmeldt 28. Jan 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nemlig hovedsageligt af SEO årsager - tak for dine gode inputs :)
Tilmeldt 28. Jan 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

Ved du, hvor jeg kan gøre billedet mindre i "header billede", hvis du såfremt har erfaring med dette?

Tak for din feedback :)

Vh Jacob
cykelpraktikanten.dk
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)