Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af software til byggebranchen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har et godt samarbejde med en amerikaner, der har lavet niche-program til byggebranchen. Det fungerer som et add-on til et allerede eksisterende stykke software der koster DKK 25.000 per år.

Pt. er prisen for add-on'et 100 dollars om året, hvilket, efter min opfattelse, er ALT for billigt. Bruger man programmet over en hel dag, er udgiften for brugeren allerede her tjent hjem i øget effektivitet. Min vurdering er, at en uges intensivt arbejde kan reduceres til ~2 arbejdsdage med tilføjelsesproduktet.

Personligt bruger jeg programmet mange gange i løbet af dagen.

Han har ikke særligt mange salg i Europa, og jeg overvejer at se, om jeg skal kaste mig ud i at sælge software som et bi-produkt til min forretning. 100 dollars om året, der samtidig skal deles er, efter min mening, ikke værd at bruge tid på med mindre det kommer op i en større skala. 

Da der er tale om et niche-produkt, er det dog svært at opskalere på salg. Jeg underviser i det dyre software, og det er hel sikkert et marked i add on'et.

Pt. har han prissat det således, at første år koster 200 dollars og efterfølgende gen-tegninger koster 100 dollars om året.

Jeg har tænkt mig at foreslå, at de første 6 måneder bør være gratis, og herefter koster det 50 dollars per måned. Programmet er så godt, at det har solgt sig selv, bare man har prøvet det én gang.

Hvordan vurderer man, hvad programmet bør koste?

Med venlig hilsen

Mikkel

 

Tilmeldt 15. Jan 22
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis 7 dages arbejde kan reduceres til 2 (for hvor mange mennesker?), så er det jo meget værdifuldt for en virksomhed.

Tænker vi på regnskabsprogrammer, så gør de hverdagen nemmere for folk, men de fjerner ikke 5 arbejdsdage om ugen for folk. Alligevel koster de omkring 200 kroner om måneden, som er en del højere en jeres program.
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input. Da jeg skrev en uge, så mente jeg 5 arbejdsdage. Beklager forvirringen :)

Jeg bruger selv det overordnede program hver dag i min dagligdag, og add-on'et flere gange ugentligt. Nogle perioder er det flere sammenhængende dage, hvor jeg benytter add-on'et.

Set over et år sparer virksomheden i hvert fald 20 hele arbejdsdage i øget effektivitet. Derudover skabes også et produkt, der har en højere kvalitet. For har man udført noget forkert, har man ikke investeret for mange timer til, at der ikke er tid til at sadle om.

Et firma med ~1000 ansatte vil vel kunne benytte et sted mellem 10 og 20 licenser til add-on'et.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)