Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vedr befordringsudgifter i et enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

vi har købt ny bil på hvide plader i juni, som skal bruges både privat og i firma

vi vil derfor gerne regne på om det giver mest fradrag

enten

1) at bruge kørebog, og statens takster

2) at bruge kørebog og dele alle omkostninger

og afskrivning i forhold til hvor stor en andel af kørsel der er firmakørsel.

de eksempler jeg har set, har regnet med afskrivning 25%, også det første år, selv om bilen ikke har været ejet hele året.

er det korrekt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Andrea Kjestine:

vi har købt ny bil på hvide plader i juni, som skal bruges både privat og i firma

vi vil derfor gerne regne på om det giver mest fradrag

enten

1) at bruge kørebog, og statens takster

2) at bruge kørebog og dele alle omkostninger

og afskrivning i forhold til hvor stor en andel af kørsel der er firmakørsel.

de eksempler jeg har set, har regnet med afskrivning 25%, også det første år, selv om bilen ikke har været ejet hele året.

er det korrekt? 

1 eller 2 afhænger af de konkret omkostninger du har. En gammel bil med mange omk vil måske stå sig ved at dele omkostninger - mens nyere normalt er bedst til statens takst

Jeg husker ikke i hovedet specifikt om reglen for afskrivning i eks 2 - i eks 1 er de med i statens takst - der må du vente på andre

Afgørende er, at du fører din kørebog nøje med km stand og begrundelse for de enkelte ture - da det er tag selv bord med selvkontrol, så skat er om sig https://johnhannover.blogspot.com/2019/03/krsel-i-egen-bil-fradrag.html

Havde du kunne klare dig med papegøjeplader var der også moms af drift at hente https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)