Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det normalt at konsulenter fakturerer rejsetid?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Undy Wuo.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer 

Jeg er igang med at hyre nogle konsulenter ind, hvor der er afsat en del timer til et projekt der skal løbe over 1-2 måneder. I den forbindelse er jeg blevet opmærksom på at de i kontrakten skriver, at de fakturerer både omkostninger for kørsel fra Sjælland til Jylland men derudover faktureres der også 50% timesats for rejsetiden. Det skal nævnes, at der kun er cirka 2-3 dage hvor der er fysisk møde. 

Mit spørgsmål er egentlig bare om det er normalt for konsulenter at fakturere timesatser ved rejsetid? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Mar 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er normalt. Lidt forskelligt hvilken %-sats man opererer med for køretiden - men 50% er ikke ude af proportioner

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er helt almindeligt, hvis det påkræver fysiske møder eller opmøde. 

Rejseomkostningerne dækker jo kun benzin og slidtage, men ikke medarbejderens løn i det tidsrum, som han/hun kører frem og tilbage. Og der påløber jo en del timer, hvis det er frem og tilbage mellem Jylland og Sjælland.

50% af normalt timesats lyder meget rimeligt.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har inden Corona kun faktureret min kørsel jf. Statens Takst, både tur og retur. Så kom Corona, og det tvang mine kunder til at tage imod hjælp via fjernsupport - noget som størstedelen af mine kunder inden Corona var (mildest sagt) betænkelig ved. Det har så betydet, at jeg indså, at jeg kan være meget mere effektiv ved at arbejde hjemmefra.
Da der i sommers næsten ingen restriktioner var, og folk troede at pandemien var et overstået kapitel, steg forespørgsel på fysiske besøg igen. Jeg har derfor nu indført, at jeg gerne kommer ud, men at min tid i bilen også skal betales. Så jeg beregner fremover min tid fra det tidspunkt, hvor jeg sætter mig ind i bilen, indtil det tidspunkt hvor jeg kommer hjem igen.
Inden Corona havde jeg ofte flere aftaler på en dag udenfor hjemmet (hvor jeg naturligvis ikke kørte hjem mellem alle aftaler), men det har jeg ikke mere. Jeg har i år ikke haft en eneste udeaftale endnu.

Albert

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Broberg Andersen:

Kære Aminoer 

Jeg er igang med at hyre nogle konsulenter ind, hvor der er afsat en del timer til et projekt der skal løbe over 1-2 måneder. I den forbindelse er jeg blevet opmærksom på at de i kontrakten skriver, at de fakturerer både omkostninger for kørsel fra Sjælland til Jylland men derudover faktureres der også 50% timesats for rejsetiden. Det skal nævnes, at der kun er cirka 2-3 dage hvor der er fysisk møde. 

Mit spørgsmål er egentlig bare om det er normalt for konsulenter at fakturere timesatser ved rejsetid? 

Ja. Det er normalt. 

Som konsulent er mit alternativ at sælge timer lokalt, så jeg vil ikke rejse gratis. For mig som konsulent er det ikke "1-2 måneder", men hele mit liv.

Desuden medfører det også, at kunden bliver mere bevidst om hvornår fysisk tilstedeværelse faktisk skaber tilstrækkelig merværdi. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)