Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af varekøb uden kvittering inden virksomhedsstart

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har over et års tid købt en masse varepartier via gul og gratis og dba. Desværre så har jeg ikke fået nogen kvitteringer da de private sælgere ikke ville give det. Men hvordan kan jeg så tilføje dem i mit firma altså i regnskabet?

På forhånd tak.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du behøver ikke kvitteringer, men f.eks. screenshot af annoncen, samt pris, navn og adresse af sælgeren vil også være godt nok.

Du kan ikke tilføje noget i regnskabet, hvis du ikke har noget som helst  i hånden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke rigtig enig med Amadeo - selv om enig i det med navn og adresse på sælger hjælper.


Hvis ikke dine køb kan bekræftes 100% og det gør en annonce fra DBA eller andre absolut IKKE - for her sker det ofte der pruttes pris ned - lige som du jo bare kunne have fundet noget der passede med noget du havde købt billigt et helt andet sted - og så vil du IKKE få fradrag og risiko for bøvl oven i

Du kan heller ikke fremover drive noget som helst ved køb fra nogen der ikke vil give kvittering. Du kan sikkert høre, at det jo vil fortælle skat, at de som sælger sælger varepartier sort til dig, og du tilmed medvirker -

Jeg vil sige NEJ til at bare bruge screenprint af køb fra DBA og andet. Kontrol vil forkaste det og sandsynligvis give dit en bod oven i mistet fradrag

Var det enkle køb, og du kunne vise screenprint OG at du kunne vise hvem sælger var med navn og adresse OG du kunne vise print at bankoverførsel eller Mobil pay på beløbet så kunne det gå, men blot annoncen der INTET siger om det faktisk var lige den vare, eller lige den pris i enedes om - både skal og vil skat forkaste

fremover skal kvitteringer så OGSÅ findes og her skal det fremgå, at det er dit CVR der er køber og sælger kunne identificeres klart - lige som evt moms jo altid skal fremgå klart.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad hvis jeg er ligeglad med fradraget for varerne og bare have mine varer ind til kunne sælge dem som en begyndelse og så købe nye varer med kvittering fremover.

Kan man det?

Det vil jo være besværligt at jeg selv som privat person sælger dem til mit firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du altid - så er det jo bare et 0 krone varelager - men hvis du kan dokumentere dem (lyder lidt arbejde med "varepartier") og vise hvad de koster, kan du jo sælge fra dig selv til firma med faktura uden moms

Skat vil måske tænke - når vi taler opkøbte varepartier, at du har drevet noget privat inden og måske solgt noget af det osv - og så vil der kunne være noget privat skat
Varepartier peger jo lidt mod erhvervsmæssig handel, men kan du vise, at det du har - svarer helt til print screen af annoncen (hvis den viser hvad varepartiet er) og du INTET har solgt privat inden, så sker der vel ikke det store ved at tage dem ind. 

Det er klart ikke godt - med varepartier, ikke at have kvittering (som du godt selv må lave så de bare godkender/skriver på, returnerer elektronisk - 

Bare vær sikker på, at du ikke får dem ind til noget som helst mere end du selv betalte og lad være, hvis du inden faktisk har solgt lidt privat fra det også (og skat kan sagtens finde på at checke netop DBA og den slags) - Nogen kunne også afhænge af hvor stort beløbet er - for ikke at gå i for små sko, hverken for skat eller dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusinde tak for de hurtige svar.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)