Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto til firma(er) uden aktiviteter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle og glædelig jul.

Jeg har 2 ApS selskaber (holding og drift) og pt. er der ingen aktivitet i disse firmaer.

Jeg vil gerne beholde disse selskaber, da jeg forventer at der kommer aktivitet i dem igen, men lige nu bor jeg i udlandet og har ikke de store aktiviter kørende i Danmark.

Jeg har 1 erhvervskonto til hvert selskab og min bank har lige sat priserne op, så det nu koster 300kr pr konto pr måned. Det synes jeg er lidt vildt oven i den negative rente på ca 1%.

Derfor er jeg ved at undersøge mine muligheder for at minimere omkostninger eller om jeg skal bide i det sure æble og lukke begge selskaber...

Jeg overvejer at lukke holding selskabet, da der er absolut ingen aktivitet eller penge der... alternativt, kan man benytte den samme erhvervskonto som NemKonto for begge selskaber?

Drift selskabet er jeg mere i tvivl om. Jeg vil egenlig gerne beholde selskabet da der a) er penge på kontoen som vil være dyre at trække ud, siden at jeg bor i udlandet og b) der ligger noget negativ resutlat fra foregående år som kunne bruges til et eventuelt senere overskud c) hvis jeg skal lave et nyt ApS kræver det et indskud til egen kapital egen.

Derfor overvejer jeg om man kan finde en billig erhverskonto til denne og så investere pengene, så de forhåbentligt kan give lidt afkast på sigt.

Så vidt jeg kan se er Lunar den billigste jeg kan finde online, også fordi de ikke har negative renter, hvis beløbet er under 250.000 kr, hvilket det er.. nogen tanker om denne bank?

Hvis I har andre idéer, modtages de med kyshånd!

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vidste du, at du med Lunar Business får Danmarks billigste erhvervskonto (kåret af Visma Dinero 2022)? Og der ingen negative renter af op til 10 mio. kr. Opret dig digitalt, og skift nemt fra din nuværende bank.

*Ingen negativ rente af op til 10 mio. kr. Derefter er renten -0,6%. Renten er variabel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

cooraz:
Så vidt jeg kan se er Lunar den billigste jeg kan finde online, også fordi de ikke har negative renter, hvis beløbet er under 250.000 kr, hvilket det er.. nogen tanker om denne bank?
kan sagtens bruges til dit forhold hvis de i dag tager holding og drift ind - tidl ville de kun have selskaber med personlig ejer
Alternativt kan Revolut bruges til begge, når de er uden aktivitet (mere besværligt med)
250.000 negativ rente giver dog ikke 2.500 kr udgift ret mange steder

cooraz:
Jeg overvejer at lukke holding selskabet, da der er absolut ingen aktivitet eller penge der... alternativt, kan man benytte den samme erhvervskonto som NemKonto for begge selskaber?
det bliver klart nej - det ville være direkte ulovligt - de er helt uafhængige juridiske enheder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

tak for svaret.

Revolut vil jeg lige prøve at kigge nærmere på.

Næsten alt må være billigere end min nuværende bank. 600kr pr md plus 1,1 % negativ rente fo 2 kontoer. Det er helt tosset.

Fra Lindum
Tilmeldt 2. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Fra  Dit Tekstbureau Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cooraz,

Alt afhænger selvfølgelig af din relation med din bank - men jeg føler mig ret heldig, da Jutlander Bank ordner erhvervsdelen for mig for 250 kr. i kvartalet. Måske kan en lille rundspørge blandt bankerne med telefonen betale sig godt.

- Patrick

Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Tak for svaret..

Jeg har prøvet at snakke med dem, men de er ikke til at forhandle med.Nok fordi min hoved aktivitet (privat) ligger I udlandet og ikke ved dem.

Så nu overvejer jeg at skifte til Revolut eller Lunar. Lad os se :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

cooraz:

Hej Patrick,

Tak for svaret..

Jeg har prøvet at snakke med dem, men de er ikke til at forhandle med.Nok fordi min hoved aktivitet (privat) ligger I udlandet og ikke ved dem.

Så nu overvejer jeg at skifte til Revolut eller Lunar. Lad os se :)

jeg tror selv Lunar kan blive nej med privat hovedaktivitet og måske bopæl udland  - men Revolut vil formentlig være et ja tak - og findes jo i en næsten gratis version business (gratis ud over gebyrer men begrænset)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg må prøve Revolut.

Men det kræver vel også at jeg kan få en NemKonto ved Revolut?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lindum
Tilmeldt 2. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Fra  Dit Tekstbureau Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

John, hvordan kan det være, at det at skifte til Revolut gør en kunde så uattraktiv i de danske bankers øjne?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)