Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtage betaling what-2-do?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har et lille enkeltmandsfirma, hvorfra jeg har løst en række konsulentopgaver for en større dansk virksomhed. Scenariet var at jeg skulle fungere som en slags interim konsulent for dem. Jeg nåede i den forbindelse at oprette cvr. Desværre gjorde Corona at de fik sparekniven, også på personalefronten og flere ledende medarbejdere blev fyret. Kort og godt blev aftalen annulleret herefter og jeg kan fakturere dem for den tid der er brugt indtil nu. Sagen er nu, at min bank begynder at give mig problemer mht virksomhedskonto og vil have revisor på for oprettelse, og at virksomheden jeg skal modtage penge fra kun betaler til Nem-konto.

Jeg står og skal modtage DKK 48.500,- og kan egentlig lukke virksomheden bagefter igen. Banken hjælper ikke rigtigt trods jeg er villig til at betale et gebyr for én enkelt faktura, og virksomheden vil kun betale til nem-konto. Er her nogen der har nogle ideer til en løsning? Jeg er indstillet på at det formentlig koster et gebyr, men hele vejen gennem revisor og bank er lidt uoverskuelig for en enkelt faktura, og et firma jeg lukker umiddelbart bagefter.
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 14:31

JacobAminio:
virksomheden vil kun betale til nem-konto.

Underligt. Jeg modtager da betalinger via bankoverførsler.

Nemkonto er jo mest til SKAT osv.

Er det en offentlig kunde, altså stat, region eller kommune?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56

Ja det lyder dyrt. Håber ikke der er risiko for at skat vil mene det skulle være lønmodtager job du bare fakturerer, men derudover, så må du jo prøve at kræve, at de betaler til den konto i Danmark du angiver til dem, og ikke stiller krav om nemkonto som alm kunde - eller de betaler til din personlige NemKonto hvor så - en anden sag er, at banken kan spærre din personlige konto hvis de mener du bruger den til faktureret erhverv - men det er mellem dig og banken.
banken kan være bange for ikke at kunne hvidvask / snyd - checke indbetaling på 48.500 og kan få bod hvis der skulle vise sig noget galt - objektivt ansvar = banken skal bevise de IKKE kunne have set det - ikke skat der skal bevise det var galt

vh John Hannover

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lidt dårligt forklaret - du nævner hele tiden nem-konto- men du HAR vel en nem konto... det har alle danskere. 

Hvis du mener Erhvervs nem-konto- så synes  jeg du er lidt utydelig. Men i såfald - og hvis der viser sig ikke at være andre muligheder, kunne du så ikke "blot" vælge den billigste erhvervskonto som findes, der er vist nogle stykker til måske 2500 i oprettelse uden revisorpligt(Lunar m.fl), - det vil selvfølgelig være et dyrt gebyr, kan jeg godt se. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)