Partnere - Skal vi oprette et fælles holdingselskab?
Hvad mening giver dette? Hvad skal et fælles holdingselskab gøre gavn for - udover at være en ekstra udgift? |
Jeg spørger jo, fordi jeg ikke ved det. Du har jo et holding selskab, så du blandt andet kan sikre dine penge. Og eftersom vi er fælles om det, så gav det mening i forhold til at man ikke overførte pengene til enten hans eller mit holdingselskab, da vi har planer om vores egne sideløbende virksomheder. |
DU kan jo ikke som udgangspunkt overføre til kun den enes holdingselskab. Har I 100 kr i overskud i drift som I vil have ud som udbytte fordeles det efter hvor meget I ejer hver. Eksempelvis lige ejerskab med 50% - 50 kr til hver. |
Jeg kan ikke se værdi i fælles holding. Kun ekstra omkostninger til bankkonto - lovpligtig arbejdsskadeforsikring og evt regnskab med sambeskatning vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
som har indholdsfortegelse på www.johnhannover.com vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Meningen kunne være at de to ejere vil sikre et fælles kapitalberedskab overfor driften, uden at gøre det i deres personlige holdings. Eks. føre "al" overskud op i fælles holding og så kun føre noget overskud videre til personlige holdings - på den måde kan ejerne bevare nogle "fælles penge" og samtidig få "egne penge" op i personlige holdings. De "fælles penge" kan så bruges som kapitalberedsskab overfor driften, eller som fælles investeringsselskab hvis de efterfølgende overvejer at gå ind i andre projekter sammen. Om det er det der er meningen ved jeg ikke, men det kunne være argumentet for konstruktionen, den er ikke ualmindelig :-) /Brian |
I know Brian. Og der kan tilføjes mange andre grunde. Det var mere et forsøg på at få trådstarrer på banen med lidt flere overvejelser om hvorfor et ekstra holdingselskab skulle give mening. De må jo have gjort sig nogle overvejelser forinden. |