Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personfradrag og cvr nr som ægtepar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.
Jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde noget om på nettet.
Vi er et ægtepar omkring de 40, manden går på arbejde og tjener Ca. 300.000 om året, kvinden er hjemmegående med vores søn, pga corona tiderne, han tjener for meget til at hun kan få kontanthjælp så derfor har han hendes fradrag.
Kan det lade sig gøre at manden beholder sit eget og hendes fradrag til sit fuldtidsarbejde (lønmodtager), men samtidigt få et cvr nr.? Vi er afhængige af fradraget da det er vores eneste indkomst indtil firmaet engang er oppe at køre og giver overskud. Med i cvr nr vil vi gerne være registreret som importør.
Glæder mig til at få svar fra jer og forhåbentligt et positivt.
Mvh bjarne
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort beskrevet kan jeg ikke se det ændrer noget hvis der er et selvstændigt CVR indblandet- Det vil stadigt være den samlede skattepligtige indkomst for dem begge der tæller med ved beregning af det samlede personfradrag - uanset det kommer fra løn eller selvstændighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Men jeg fik engang at vide af en rådgiver fra stjerneskibet i Odense, at hvis jeg fik et cvr så skulle jeg betale b skat og så ville mit fradrag blive beregnet på en anden måde og hendes fradrag kunne først bruges året efter.
Synes det lyder mærkeligt når man også er lønmodtager.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok mere, at du betaler din skat fra CVR via nedsat fradrag - så skatten løbende betales - men det udnytter hele dit fradrag og når du forskudsregistrerer udnytter det hele fradraget som idag - men jo altså til at, du får betalt skatten af din personlige CVR

Hvis du ikke tjener noget og forskudsregistrerer 0 så trækkes der ikke skat men det er korrekt, at hvis du ikke også var lønmodtager, så vil det samlede fradrag først blive helt korrekt - ved årsopgørelsen (lidt inde i året efter) - Forskudsregistrer, så det er korrekt skat der trækkes og du er stadigt A skatte modtager på arbejdet og B skat af overskud

Bedst er nok at du bare tester ved at taste f.eks 1000 kr ind i rubrik 211 i forskud (eller er det 221) og så ser konsekvens af din skat, uden at godkende, så kan du slette det igen hvis du ikke er glad for det du ser 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak. Det vil jeg prøve.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)