Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskab eller personlig når man muligvis flytter til udlandet i fremtiden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne starte et firma, hvor jeg kører nogen kurser og laver noget konsulentarbejde. Dette kan både køre som et selskab og som personlig virksomhed. Der er dog en detalje, som man normalt ikke ser på når man sammenligner fordele og ulemper ved de to virksomhedsformer - jeg har fået en kæreste i udlandet, og det er  muligt at jeg på et tispunkt flytter fra Danmark (måske om et år eller to). Hvis det sker, kunne jeg godt tænke mig at beholde firmaet, således at jeg nogen gange kommer til DK, laver noget arbejde (kører et kursus eller laver noget konsulentarbejde) og rejser igen. Ideen er, at jeg bliver delvist skattepligtig, dvs. jeg vil betale dansk skat af al min aktivitet i DK, mens jeg vil være registreret i et andet land (hvor jeg selvfølgelig bor i mere en 6 mdr om året). Hvilken virksomhedsform vil passe bedst hvis man tager dette i betragtning? Kan et ApS og en personlig virksomhed begge køres når man ikke bor i DK?

Tak og god dag!   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Personlig virksomhed kræver som udgangspunkt fuld dansk skattepligt og en dansk bopæl til rådighed. ApS kan køres fra udlandet-  begge skal dog have en dansk adresse hvor myndigheder kan tale med en person - feks et kontorhotel. Uden fuld dansk skattepligt mener jeg ikke du kan holde personlig virksomhed kørende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt supplerende....

Jeg ville klart være tilbøjelig til at vælge ApS udgaven i din situation. Der er potentielt en masse bøvl med at skulle lukke den personlige virksomheder - dels i forhold til skat, men lige så meget i forhold til alle de aftaler man får etableret. Det er jo alt med bank, forsikring, domæne, mail-konti, etc. som skal re-etableres.

vh Steffen

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Opret et selskab i udlandet og kør det fra det. 

DK er alt for kompliceret og dyrt hvis du bor i udlandet

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 26. Jan 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for jeres svar!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

virk1:

Jeg siger mange tak for jeres svar!

Vær i din situation sikker på at læse meget om Stephen Kinnock's (Helle Thorning) og Camilla Vest m.fl. skattesager.

Reglerne blev lavet om for Kinnock hvor det før havde været sådan at et møde i Danmark kunne udlse fuld skattepligt, så kom derr efter Kinnock en praksis med omkring 8 dage, men en dag mere kan give fuld skattepligt i Danmark.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)