Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan konteres bilag vedr. indbrud + restskat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har haft indbrud i en af vores biler. Vi har gen-købt det værktøj, der er blevet stjålet, og forsikringen dækker - minus selvrisiko. Hvordan skal det nye værktøj og beløbene fra forsikringsselskabet konteres?

Vi har betalt en restskat, men jeg er i tvivl om, hvor den skal konteres.

Majbrit
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bogføre betaling fra forsikring under "anden indtægt" (den er sikkert uden moms - da I jo får momsretur ved køb/genkøb hvis momsregistrerede)
Så ville jeg bogføre de nye køb helt som alm ny-anskaffelser - formentlig med straksafskrivning og - af hensyn til hvis I en dag lukker - sørge for at listen over afskrevne og ikke afskrevet aktiver, bliver opdateret, så det stjålne skrives som udgået - med henvisning til politi kvittering/forsikringsmaterialet - og i stedet indskrive de nye aktiver med den ny dato

Rest skat - hvis personlig virksomhed kan du bare betale selv - hvis det er i et selskab vil selve skatten skulle bogføres som årets selskabsskat for året det omfatter (så der er bogført det samlede skat korrekt mens evt rente og skattetillæg skal på egen konto - der hvor I har renter i regnskabet, men på en konto uden skattefradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)