Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt pris Kina - Dk - 20 og 40 fod

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Nogen der kan oplyse mig om de aktuelle ca. priser på fragt af 20 & 40 fods container fra Kina til Danmark?

Hilsen René

Venligst

René Buch

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kina er jo et meget stor land - så det er absolut ikke ligegyldigt hvor fra i Kina det er.  Fragtmarkedet er pt. kaotisk og priserne er astronomiske.  så få en aktuel dagspris hos en speditør.   

Her kan du løse lidt om prisniveauet for nogle måneder siden : https://www.amino.dk/forums/t/313590.aspx?pageindex=2  

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg har læst den tråd inden jeg skrev mit indlæg, men det er fra Gingdao til Næstved hvis det bliver aktuelt, jeg har her på Amino læst priser på 83.000 kr, og de er mere end ½ år gamle, så jeg frygter det i dag koster endnu mere.

Hilsen René 

Venligst

René Buch

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Buch:

Hej Ravn

Jeg har læst den tråd inden jeg skrev mit indlæg, men det er fra Gingdao til Næstved hvis det bliver aktuelt, jeg har her på Amino læst priser på 83.000 kr, og de er mere end ½ år gamle, så jeg frygter det i dag koster endnu mere.

Hilsen René 

Prisen for en 20' er i øjeblikket 75 000 kr. For 40' i øjeblikket fra 120 000 kr. Bestemmelseshavnen er Aarhus.

Priserne er uden håndtering og toldgebyrer i begge havne. Yderligere 2 % for valutaomregning ved betaling i kroner.

Gælder indtil kl. 17:00 i morgen.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det ser ud i dag, vil priserne stige igen, og det vil ske massivt. Der er f.eks. ingen slots for perioden efter det kinesiske nytår. Desuden skriver fagmedierne om mulige problemer på grund af covid i den større havn i Kina, som altid fører til tidsmæssige lukninger af havnen.  Så der vil være et endnu større prispres. Desuden kommer de tomme containere ikke tilbage til Kina på grund af politiske motiver i USA, hvor de fleste af de tomme containere befinder sig lige nu, hvilket skaber pladsproblemer i de amerikanske havne. Så jeg vil ikke blive overrasket, hvis prisen fordobles efter ferien. Alle tegn er der.  Vi lever i en interessant tid. 

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

SEKR:
Prisen for en 20' er i øjeblikket 75 000 kr. For 40' i øjeblikket fra 120 000 kr

Det er vigtig at man huske på at told beregnes af varens pris + fragtomkostninger. Det kan blive nogen af en dyr fornøjelse med ovenstående priser. 

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er det, vi altid forklarer vores kunder.  For det meste ved kunderne det ikke.  

Korrekt beregningsgrundlag:

varens pris + (eksportomkostninger + transportomkostninger + importomkostninger) = importpris, på grundlag af hvilken der skal betales told. 

Du kan beregne det her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234815

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lige fået friske priser for november som hedder 8600usd/20" & 14.500usd /40" 

Dette er kun søfragten, hertil kommer de danske omkostninger.

Det er faktisk under niveau for en måneds tid siden hvor den hed 10.000 & 16.500, men jeg forventer også at priserne stiger hen mod kinesisk nytår og lige efter.

Udfordringen er jo også at ALLE er begyndt at fylde deres lagre godt op, og når alle importører bestiller 2-3x hvad de normalt ville gøre, så bliver presset på søfragten ikke just mindre....

Spændende hvornår prisstigningerne begynder at slå ordentligt igennem overfor forbrugerne. Det er mit indtryk at importørerne pt. spiser de fleste af udgifterne, men det kan de jo ikke blive ved med....

Hilsen Morten    

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

jeg har lige fået friske priser for november som hedder 8600usd/20" & 14.500usd /40" 

Det ville bestemt være nyttigt at angive afgangs- og bestemmelseshavn. Fordi prisen kan variere meget afhængigt af afgangs-/bestemmelseshavnen.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sekr

Tak for dit svar, det er godt nok nogen hamper priser der er i dag.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)