Jeg er i den situation, at jeg har et større personfradrag end jeg kan nå at bruge. Jeg får SU og tjener lige præcis det man maks må ved siden af (ca. 164.000) uden at få skattesmæk. Men jeg har to forskellige studiejob, og jeg får ca. 8000 udbetalt fra det ene sted, og 4000 fra det andet. Derudover kører min SU på bi-kortet, som jeg altså betaler fuld skat af. Mit problem er, at mit personfradrag de sidste måneder har været på 12.000 om måneden, da jeg har betalt for meget i skat og har et højt rentefradrag. Eftersom man ikke kan splitte et fradrag op i 2 (eksempelvis ved at halvdelen tilskrives hovedkortet og halvdelen bikortet), når jeg ikke at få det brugt inden året er omme. Mit spørgsmål er: 1) Får jeg penge tilbage i skat til april 2022 af det personfradrag, jeg ikke når at gøre brug af? Eller er det bare spildt? 2) Har I noget råd til hvordan man bedst administrerer sin økonomi best muligt, når man har flere "små" indkomster, men et højt personfradrag? Rigtig god mandag. Hilsen Louise |
du får alle penge tilbage - alt regnes korrekt ud ved årsopgørelsen, så det er bare en opsparing uden negativ rente so no problemos
Du kan f.eks næste år bede SU anvende hovedkortet og så de andre om at anvende bikort- hovedkort bør anvendes på hovedindtægten https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattekort.html
vh John Hannover