Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem konto erhverv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag,

Jeg har et ApS hvor jeg lige er startede med i Juli 2021, firmaet har ingen erhvervs konto, hvor Nem konto kan sætte pengene ind. Er derf nogle der ved, hvad man kan gøre. Firmaet har søgt om erhvers konto i en bank, men det kan tage op til 6 uger, søm svar kommer.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:34

UTROLIGT, at det skal tage så lang tid.

Det kommer an på, hvad du skal bruge den til. Har du penge til gode hos Skat, bliver de såmænd bare stående, indtil du får kontoen. Du kan nødtørftig sagtens bruge en privat konto til det, men jeg anbefaler, at du kun gør det, hvis det er nødvendigt f.eks. af hensyn til likviditet, og snarest får det ændret.

Tilmeldt 4. Nov 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:04

Hej 

Snakkede med Nem konto idag, som sagde de skulle havde en erhvers konto, og at banken skulle lave nem konto. Men det vil banken ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57

belgrave:

Hej 

Snakkede med Nem konto idag, som sagde de skulle havde en erhvers konto, og at banken skulle lave nem konto. Men det vil banken ikke.

ja sådan er det - Banker er ikke forpligtet - Du må bruge udenlandske eller hvad du vil - feks Revolut Business  som bestemt ikke er let - ikke Mobilpay - dine kunder skal af med udlandsgebyr for at betale til din konto fra DK osv - men - de er ofte lettere af få OK fra

Du kan godt forklare skat, at alle banker siger nej, men de KAN ikke tvinge banker til at oprette konti - hvis banken enten ikke vil erhverv, eller er nervøs ved hvidvaskkontrol eller branchen eller ejeren osv - så DU skal finde løsningen i DK eller udlandet

Normalt - hvis ikke speciel branche eller RKI, kan du sagtens mod betaling - som du så må leve med, finde en bank der giver dig erhvervskonto

Jeg har haft skrevet til erhvervsminister med løsning hvor banker accepterede langt flere (og med betaling som kunne dække bankens udgifter mindst) og med klagenævn, men intet er sket https://johnhannover.blogspot.com/2020/02/bank-ikke-helt-let-at-fa-konto-brev-til.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)