Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af Egenkapital

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Der er en ting jeg ikke helt forstår. 

Har et ApS der er startet med 50.000kr. første år lavede jeg et minus på 20.000kr. 2 år var det minus 10.000kr. og nu har jeg lavet et overskud på 110.000kr.

så hvis egenkapitalen går fra 20.000kr. til 130.000kr. er det så ikke kun alt over 50.000kr. som der skal betales skat af? eller har jeg misforstået det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal betale skat af overskuddet på 110.000 - minus fremført underskud fra tidl. år - som skal være med i skats underskudsregister for at kunne udnyttes - så dit skatteresultat alt andet lig er 80.000 hvis underskud er korrekt angivet og fremført hvad det normalt vil være da det er efter 2014 alt sammen. rubrikken i selvangivelsen kommer lige efter rubrikken med de 110.000 kr - og du laver så også en skat til årsrapporten ud fra de samme tal (så den er jo minus i underskud og - nu i alle fald så ikke bare 22% af årets overskud

Din selskabskat i ApS har intet med selskabskapital/egenkapital at gøre som sådan. Der hvor du ikke skal betale skat af de 50 t du stiftede med, er hvis du lukker selskabet eller sælger det - så er de første 50 t uden aktieskat -eller fradrag til aktieskat for evt tab tilmed

Ud fra spørgsmålet ville jeg overveje, om det er klogt at være gør det selv årsrapport og selvangivelses person i dit ApS - men få en gennemgang af en med forstand på det, for der kan jo være masser af andre overvejelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Mange tak for svar.

Underskuddet er korrekt fremført, men jeg får i revisor på i år som sikkert har styr på det, det var bare mere så jeg selv var med.

Så tak fordi du tog dig tid, sådan jeg kunne forstå det korrekt :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)