Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cafe og hygge: spørgsmål til reservation på MasterCard

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk: dette er et off topic spørgsmål til cafe og hygge - der er jo mange herinde som modtager 100vis a kreditkort betalinger hver dag/uge, måske kan I hjælpe mig med at kaste lys over sagen. 

Jeg har udover Visa/Dankort et MasterCard debit, som jo er 100 procent sikkert at bruge i den betydning at der ikke kan trækkes flere penge af det end der står på den tilknyttede konto. Det giver mig en vis tryghed når jeg betaler i udlandet. Men jeg ved ikke om det også er pga denne korttype at jeg er rendt ind i et mærkeligt problem.

Jeg har lige været i London og bestilte da hjemmefra et hotelværelse i kæden Travelodge, -værelset kostede ca. 100 pund, og blev straks reserveret på mit MasterCard, - det var en pay on arrival reservation, så jeg regnede med at hotellet så blot hævede beløbet ved min ankomst. Men det gjorde de ikke, derimod bad de mig til min store overraskelse/protest om at betale igen, - hvorved de nu havde reserveret 200 pund. 

Her nogle dage efter hjemkomst til DK kan jeg se at de har trukket det ene beløb 100 pund, mens det andet stadig figurerer under mine reservationer på kortet, og ifølge Travelodge tilbageføres til mit kort indenfor nogle dage/uger. 

Men jeg har stadigvæk ikke forstået hvorfor det sker? Er det et Mastercard debet problem? Jeg har aldrig oplevet det før! Problemet er lille ved små beløb, men hvis jeg skal til udlandet i det nye år - måske 10 nætter på mellemklassehotel, det kan let ryge op på 12000 kr. - hvis jeg så oplever det samme igen, så skal jeg båndlægge endnu 12.000 kr. - ialt 24.000 kr. - det vil gå hårdt ud over min likviditet :-) 

Så spørgsmålet er hvordan jeg kan undgå problemet og hvad der gør at sælger ikke kan tage de penge de reserverer i første omgang. Eller er det noget MIN bank gør for at sikre sig at der er penge på kontoen? er det måske dem jeg skal tale med? Eller hvad skal jeg ellers gøre? Kan det være en løsning bevidst at vælge et tilbud på f.eks. booking.com eller hotels.com hvor man skal betale straks i stedet for de mange "betal ved ankomst" tilbud. Har nogen prøvet noget lignende?

Jeg har absolut ingen problemer ved at bruge det Mastercard ved øvrige betalinger -f.eks. køb i butikker og webshops - hvor der sker en reservering, som så trækkes efter 1-2 dage. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er almindeligt at debet kort behandles sådan. Du kan jo sagtens opgive kortet og så stå med et tomt kort når de skal hæve - og så er det jo værdiløst for hotellet (og samme på en del shopsystemer)
irriterende at det står som om det venter for begge dele - men ikke et sjældent fænomen

 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)