Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cypriotisk firma - the do's and don'ts

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Amino, tak for at have mig.

Jeg står og skal oprette en online virksomhed, og spekulerer i om firmaet kan have hovedsæde på Cypern. Jeg har kontakt til en revisor dernede, men da han ikke er specielt meget inde i det danske system, så vil jeg prøve at stemme de fakta overens som han har, med de mulige svar jeg kunne få her. Her er fakta;

- Virksomheden er ikke oprettet endnu.
- Min far er græker, men ikke cypriotisk. Han har dog intet imod at bo på Cypern 60 dage om året, da det er et krav (i hvert fald for en dansker?)
- Min far er også med i virksomheden.
- Jeg vil gerne bo i Danmark, men arbejde online med virksomheden, som har adresse på Cypern.

Spørgsmål:
- Vil jeg selv skulle bo på Cypern 60 dage om året, bare for at eje en andel af virksomheden, hvis min far er Direktør?
- Hvilke faldgrupper skal jeg være opmærksom på, for ikke at blive dobbeltbeskattet?
- Er der nogen der har erfaring med offshore på denne måde?

Fakta fra revisor:
- Hvis min far er direktør, bor på Cypern 60 dage om året, så kan alle personer, der ikke er cyprioter og er shareholders af CY firma, søge om non-domestic og blive exempt fra at betale skat af dividender (17%), så kun betale 2,65%, hvilket er GESY-health systemet. Holder dette stik?

Beklager hvis jeg forklarer dårligt, men dette er kun min anden virksomhed, men første i udlandet

Tak for at læse hertil. Sig endelig til, hvis i mangler mere information, og jeg er rigtig glad for al den hjælp jeg kan få!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder totalt simpelt. 
Hvis du opretter et selskab i et "andet" land så der selve selvskabet skattepligtigt til landet og du som ejer der du bor - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Oct 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, tak for svar!

Søger lidt mere info end dette
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)