Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg indberette købsmoms på udgifter hvor fakturaen ikke er indeholder virksomhedsnavn?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 1. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er nystartet iværksætter og er for nyligt begyndt at rydde op i regnskabet (på tide). Jeg har en enkeltmandsvirksomhed der er momsregistreret. Jeg har en del fakturaer (husleje) der er udskrevet til mig personligt da jeg begyndte at leje kontorplads inden jeg fik udtaget CVR

Fakturaerne havde stadig mine personlige oplysninger (og ikke virksomhedsnavn/cvr) indtil for nyligt.

Kan jeg som indehaver af en enkeltmandsvirksomhed inkludere disse udgifter i mit momsregnskab? 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fakturaer fra du er momsregistrerede skal tydeligt være til dit CVR for momsfradrag og ikke bare personlige i modtager - Er det enkelte og lige rundt opstart og dit navn er samme som virksomheden- så ville det nok ikke give mere problem, end SKAT kunne fjerne det fradrag - men generelt SKAL du sørge for, at intet er private aftaler (hvis ex du har privat aftale internet og trækker moms, så vil den med sikkerhed blive omgjort med mulig bod)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)