Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vareforbrug til maskine

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Fra  Apollon Rengøring Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Sidder og bøvler med lidt regnskab...

Har en polermaskine. Er forbrugsstoffer f.eks. polerpuder vareforbrug eller småanskaffelser? De anvendes kun sammen med maskinen og sælges ikke.

Har i Dinero biogførrt en småanskaffelse sidste år. Nu er den færdig og intet værd. Hvordan får jeg den ud af regnskabet? Den er jo afskrevet og bogført, men må jo på en eller anden måde repræsenterer et aktiv der nu ikke længere er noget værd.

mvh

Aporen

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

aporen:
Har en polermaskine. Er forbrugsstoffer f.eks. polerpuder vareforbrug eller småanskaffelser?

Som jeg har fået at vide så er det vareforbrug. Jeg har købt småting til elektronik, loddetin osv. Det går under vareforbrug. Småanskaffelser er printerpatroner, osv.

Tilmeldt 3. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Fra  Apollon Rengøring Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg ikke! printerpatroner er kontorartikler eller hvis det er en storformat printer til produktion så er problematikken den samme som i mit spørgsmål vedr. polermaskinen.

mvh

Aporen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan køre den begge veje - vareforbrug hvis det er en forbrugsvare til maskinen er det naturlige og rigtige, men hvis den findes endnu varen - så er det jo ikke en udgift. Så tæller du jo dit lager af varelager til salg, forbrugsvarer osv op og flytter fra omkostning kørt som vareforbrug over til værdi af varelager.
Kun hvis varen er brugt op eller solgt, vil værdien jo være 0 ved lageroptællingen.

Selve maskinen er en småanskaffelse og vil jo så være afskrevet hvis under de her ca 30t der er grænsen i år (eller ca 14 hvis købt inden dec sidste år)

Er maskinen slidt op, vil den blot dokumenteres smidt ud (ex via kvitto fra genbrugsplads eller måske medarbejdere kan bekræfte) og så skrives den ned til 0 via småanskaffelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)