Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og forudbetalinger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtigt spørgsmål her på farten

Jeg har en masse varer fra udlandet som jeg får hjem 2022, altså for mig i det næste regnskabsår.

De varer skal jeg forudbetale 25% af det totale beløb på i år.

Jeg kommer derved til at bruge en masse penge på forudbetalingen, men jeg ved endnu ikke hvilke varer der kommer hjem endnu og hvornår de kommer på året, grundet "you all know what"

Så jeg bruger penge jeg har tjent i år på at forudbetale varer til 2022 som jeg ikke kan lave noget desideret varelager på.

Spørgsmålet er, hvor skal placere denne post i mit regnskab og skal jeg betale selskabsskat af de penge (tror jeg nok jeg skal da de er tjent)?

Det korte spørgsmål er vel også om jeg kan placere forudbetaling ind som varekøb og en udgift når nu jeg ikke kan placere varen?

Venlig hilsen

En nysgerrig lykkesmed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser spørgsmålet lidt modsat - nemlig om du har fradrag for forudbetalingen som udgift - men det har du ikke når varen ikke er leveret men - leverandøren skylder dig jo denne forudbetaling - enten retur eller i form af varer, så det er et tilgodehavende du har som modpost på banken du betaler for - begge i status og først når varen leveres - går den i varelager og som varekøb - men igen-  jo først fradrag for udgiften til varen, når varen er solgt

Du er modig at forudbetale varer der først leveres i 2022 synes jeg klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay ja den er jeg med på.

 

Men hvad så med skat af overskudet? De penge jeg har tjent i 2021 bruger jeg på de 25% i forudbetaling.

eksempel:

jeg har tjent 100.000 på mine varer, altså mit overskud.

De 100.000 bruger jeg i år på forudbetaling for varer jeg først modtager i 2022,( nyt regnskabsår.)

 

Vil jeg kunne placere de 100.000 som en udgift i 2021 regnskabet da jeg ikke kan placere dem på varelager endnu og derved ikke skulle betale virksomhedskat på dem for 2021 ?

Varen Købes fra udlandet (EU

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - forudbetalingen er jo ikke en udgift - da du jo så har rettigheden til varen  -så forud er bare at du nu har tilgodehavende hos kreditor

Tog du det som udgift ville du jo næste år få varen som indtægt - men så længe du forudbetaler er det tilgodehavende og når varen er leveret, er varens værdi på lager og det er først en udgift, når en vare er solgt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)