Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalt faktura 2 gange. Samme fakturanummer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvordan håndterer jeg det i mit system, hvis jeg ved fejl registrerer og betaler samme faktura 2 gange.

Skal jeg lade den stå på driften indtil pengene tilbagebetales eller skal jeg tage den ud (kreditere) hos mig, så den står som skyldigt beløb på/fra leverandøren?

Hvis der går lang tid inden pengene kommer og jeg ikke krediterer fakturaen, står de vel forkert i mit regnskab, og er tilmed inkluderet i mit momsregnskab?

Hilsen Løberen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Løberen12345:
Hvis der går lang tid inden pengene kommer og jeg ikke krediterer fakturaen, står de vel forkert i mit regnskab, og er tilmed inkluderet i mit momsregnskab?

hvis du betaler en faktura påvirker det slet ikke dit momsregnskab. Det påvirkes alene når du bogfører fakturaen som et beløb du skylder bort inkl, moms. Hvis dobbelt betaling påvirker din moms, så gør du noget helt galt

Betalingen udligner alene dit udestående, og har du betalt dobbelt så vil det nu stå som, at leverandører skylder dig for dobbelt betalingen og det skal du bare lade den stå som, indtil du får penge retur og bogfører dem i bank mod leverandørkontoen som så går i 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar.
Det der er humlen er, at fakturaen er registreret hos mig 2 gange. Skal jeg kreditere den og lade den stå åben som et skyldigt beløb fra leverandør eller skal jeg lade den være bogført dobbelt hos mig. Altså på feks. lokaleleje og moms?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)