Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemkonto og erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Digitaliseringsstyrelsen ønsker at jeg oplyser en Nemkonto til dem som er koblet op på en erhvervskonto.

Efter at have kigget en smule rundt så har jeg fundet ud af der er en verden til forskel, men skal jeg egentlig have en decideret erhvervskonto med en enkeltpersons virksomhed?

Kan jeg i bund og grund ikke bare have en ekstra privat konto hos min eksisterende bank som er dedikeret til virksomheden?

regards...

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat er ligeglad. Men ikke din bank - pga hvidvask regler. 

Hvis du afvikler dine EP virksomheds betalinger gennem en privat konto, risikerer du at banken opsiger dig med det samme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Space Commander:

Hej

Digitaliseringsstyrelsen ønsker at jeg oplyser en Nemkonto til dem som er koblet op på en erhvervskonto.

Efter at have kigget en smule rundt så har jeg fundet ud af der er en verden til forskel, men skal jeg egentlig have en decideret erhvervskonto med en enkeltpersons virksomhed?

Kan jeg i bund og grund ikke bare have en ekstra privat konto hos min eksisterende bank som er dedikeret til virksomheden?

regards...

99 af 100 banker lukker ens konto hvis det er en privat der bruges til erhverv - og opdager med det samme hvis man selv tilknytter CVR til den - så regn med at skulle have en egentlig erhvervskonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gå i dialog med banken.

Jeg har en privat konto tilknyttet, efter at have aftalt dette med min bank.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar

Må indrømme det er lidt en jungle og man kan spørge sig selv om man ikke bare skulle betale det det nu koster.
For mig er det lidt en principsag, at jeg ikke vil tvinges ind i et eller andet betalingsforløb fordi staten nu forlanger en Nemkonto.
Kald mig bare antiautoritær...(har et anstrengt forhold til banker)

Kan godt se Lunar lige nu er den billigste løsning, med mindre man vil sovses ind i et eller andet regnskabs program og så af den vej skulle betale for programmet og efterfølgende få en lavere pris på en erhvervskonto.
Modellen om at få en udenlandsk konto (Wise) virker så heller ikke da Nemkonto ikke kan hookes op på denne, flot

Kan også se at der ikke er et krav om en erhvervskonto når man er enkeltmandsvirksomhed og den bold render jeg nu med hos min lokale bank hvor jeg i forvejen har en enkelt privat konto der ikke bliver benyttet til noget som helst andet end at eksisterer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)