Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grønlandsk virksomhed, salg af services leveret i DK

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg driver en Grønlandsk virksomhed, og Grønland er jo teknisk set uden for EU, og der findes ikke moms på Grønland. Hvordan er reglerne så, hvis jeg services direkte i Danmark, fra min GL virksomhed, evt med en mand på jorden der direkte arbejder hos kunden. 

Tilmeldt 14. Sep 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, måske dettte link kan være brugbart? https://skat.dk/skat.aspx?oid=2237735

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tak for linket :)

Har dog fundet ud af det, ringede til skat hehe :)

Så længe virksomheden er Grønlandsk, så skal jeg følge de Grønlandske regler, og derfor ikke smide moms på fakturaerne. Så det var egenligt nemt nok alligevel :)

Tilmeldt 14. Sep 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt du fandt ud af det Thomas! Held og lykke med det hele :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Så længe virksomheden er Grønlandsk, så skal jeg følge de Grønlandske regler, og derfor ikke smide moms på fakturaerne.

Det svar lyder noget mærkeligt, hvis der er tale om at du har en mand som udfører arbejde i Danmark.  Vær altid påpasselig med svar du får fra SKAT , de er desværre ikke altid korrekte.  Jeg vil anbefale dig at få et skriftligt svar fra en godkendt revisor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville have skriftligt svar mindst. Det lyder ganske forkert, hvis arbejdet udføres i DK og anvendes i DK skal der dansk moms på

Hvis det udføres remote via en server i Grønland og anvendes i Grønland, skal der ikke momses - men manglende moms på ydelse udført og leveret i DK er galt

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg ville have skriftligt svar mindst. Det lyder ganske forkert, hvis arbejdet udføres i DK og anvendes i DK skal der dansk moms på

Hvis det udføres remote via en server i Grønland og anvendes i Grønland, skal der ikke momses - men manglende moms på ydelse udført og leveret i DK er galt

vh John Hannover 



Jeg har sendt en email omkring det, både til dk skat og gl skat, håber jeg får et ens svar fra begge :) 

Men hvis jeg nu skulle smide moms på, hvordan ville det så fungere, for der er bogstaveligt talt intet der hedder moms i GL, og jeg magter ikke at skulle til at oprette et DK aps også for at håndtere de danske kunder, det er der ikke nok business i det til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah DU bor på/I grønland og har Grønlandsk firma - Så er det mere spørgsmål, om du må udføre momsfrit arbejde  udført i DK fra denne virksomhed - det tør jeg slet ikke sige. En amerikansk virksomhed må jo ikke bare have en person der arbejde i DK for DK kunde og udfører arbejdet i DK momsfrit i konkurrence med danske virksomheder rent umiddelbart, men det er faktisk ikke en jeg har paratviden om. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)