Hej Amino'er :) Hvis en person kontakter et firma via en firmamail og ønsker at købe nogle varer (fx. en lænestol - noget, der kan bruges både privat og erhverv). Personen beder om at få tilsendt varen til firma X, ATT personen. Der bliver ikke nævnt noget om, at fakturaen skal udstedes specifikt til firmaet, hvorfor den udstedes til privatpersonen. Fakturaen bliver ikke betalt og firmaet går konkurs. Kan personen frasige sig betaling, da denne har skrevet via firmamail samt oplyst firmaet som leveringsadresse? Vi tænker det er en tabt sag uanset hvad, men det kunne være interessant at vide, hvor grænsen går, når medarbejdere handler på ovenstående måde. Mvh. |
Hvis lænestolen ikke er faktureret til firmaet, så hæfter firmaet ikke.
Er det privatpersonen, som er faktureret, med levering på firmaadressen, er det privatpersonen, som hæfter.
Det fritager ikke denne, at han/hun har benyttet firmamailen, samt har fået leveret varen på firmaadressen, da denne er aftalepartneren, og derfor hæfter for købet.