Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflønning (Engangs)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i den situation, at jeg har behov for at aflønne konsulentbistand. Jeg forventer, at det kun er denne ene gang. Hvordan gøres dette mest korrekt?  Både for mig selv samt for at lette den administrative byrde for modtager af honoraret?

Vedkommende har ikke CVR-nummer og allerede fast job hvorfra hendes normale løn kommer fra.

Vedkommende er mit kæreste, men besidder spidskompetence indenfor feltet, så hun har bistået irt. en opgave. (Ved ikke om det har betydning, men jeg skal ikke rode mig ud i noget der kunne se skidt ud hos Skat). Så hvordan aflønner jeg korrekt?

Vi bor sammen og jeg kan for så vidt blot udbetale lønnen til mig og så afregne privat. Men jeg kunne godt ske, at skulle lave lignende ordninger med andre personer i ny og næ, så jeg kan ligeså godt få styr på den rigtige metode nu.

På forhånd tak og god aften :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør du ved at være arbejdsgiverregistreret og ved EN korttidsansættelse som Honorar som du skal indberette på hendes CPR nummer

Har du personlig virksomhed har du ikke noget der hedder løn til dig selv - der er ikke fradrag for noget der ligner løn i alm personlig virksomhed og du bør altid sørge for at lønne den som gør arbejdet - også med nærtstående

Her hvordan du indberetter når du er arbejdsgiverregistreret i virk.dk - indberetning forklaret i billeder  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar.

Det er ApS. Vil det give det samme hvis jeg opretter hendes som ansat i DanLøn? Eller er det nemmest blot, at gøre det direkte via skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det bliver samme via danløn - hvad der er nemmest afhænger af hvad man er hurtigst til - jeg kunne nok ikke slå mig selv med mange sekunder ved det ene eller andet valg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)