Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero eller f.eks. ebogholderen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg skal åbne en café sidst på året og overvejer, om jeg skal rode med Dinero selv eller benytte et koncept som f.eks. ebogholderen.dk - hvor alle bilag scannes ind via app, og der fremsendes en kasserapport 1x md. Jeg skal jo under alle omstændigheder have bistand til årsregnskab, og når ebogholderen har det med i prisen, har jeg svært ved at se, hvorfor jeg selv skulle rode med regnskabet. Men vil gerne høre jeres erfaringer/holdninger.

På forhånd stor tak.

Mvh.

ibeniza

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger også lige med på denne tråd..., 

jeg har Dinero pt - og selvom det er ok vil det naturligvis altid være nemmere med en service som ebogholderen.dk- det springende punkt er jo antallet af bilag, 10 kr. per bilag - jeg ved ikke for at være ærlig hvor meget der kræves bilag for - alt? i såfald bliver det en dyr fornøjelsen, hvis du skal betale 10 kr. hvis en kunde kommer ind og køber en kop kaffe - men igen - jeg ved ikke om  man kan samle flere køb/faktura til ét bilag. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Århus
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med dem om lige præcis det, og tilsyneladende kan man sende dem en kasserapport på månedsbasis. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasserapport på månedsbasis er en fin måde at spare tid på bogføring på - eller honorar til bogholder.

Men så skal kasserapporterne også svare til indbetalingerne, ellers kan oprydningen godt være mere besværlig end hvis der er lavet daglige posteringer.

Jeg synes det er en rigtig god ide som virksomhedsejer at bogføre selv indledningsvist, men at få det tjekket igennem lejlighedsvis hos en regnskabskyndig så det ikke stikker helt af.

Når man så har gjort sig nogle erfaringer så bliver man også en bedre kunde hos et bogførings/revisionsfirma fordi man har en ide om hvordan arbejdet fungerer og hvad der kræves af materiale fordi man selv har siddet med det. Derudover får du noget øvelse i at læse regnskaber så du kan se om det du modtager fra din bogholder ser rigtigt ud.

Uanset hvad så bør du få opbygget en rutine fra starten af hvor du arbejder systematisk med dine bilag og får dem gemt løbende.

Det kan f.eks. være ved en gang om ugen at løbe bankkontoen igennem. Det kan man f.eks. gøre via netbank, så kan man i de fleste banker få lov at sætte flueben i posterne - så kan man hakke de bilag af som man har fundet og lagt til regnskab, hvadenten det er en fysisk mappe, en dropbox eller de scannes via Dinero eller Ebogholderen app.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)