Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding årsregnskab - vigtigt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber nogle rare mennesker vil ligge et par minutter af til og hjælpe en i nød.

Startede sidste år en virksomhed og blev anbefalet at tilkøbe Holding som så har vist sig at være noget værre rod. Virksomheden har stået stille og egentlig været på standby da jeg har fået meget travlt. Fik tidligere på året lavet mit regnskab til virksomheden, efter lidt læsning var det til at overskue. Dog har jeg, meget dumt, glemt alt om Holding selskabet og skal nu indberette regnskab for dette... i dag, senest. Ja, ved godt det er fuldstændig uansvarligt at nå hertil, men sket er sket.

Holding selskabet har absolut intet lavet udover at stå, men der er umiddelbart en del flere krav ved regnskabs klasse B end hvis man kan komme afsted med at være B mikro. Uoverskueligt mange felter på Virks hjemmeside og et krav om forklaret anvendt regnskabspraksis som jeg ikke helt forstår hvad indebærer.

Findes der ingen simpel løsning når Holding intet har fortaget sig udover at betale afgift til banken? Det vel begrænset hvor mange tal der skal indtastes som ikke er 0. Der findes eksempler på nettet men ikke nogle på et niveau som man forstår uden lidt dybere forståelse for tingene.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber du kender konsekvenserne af manglende indlevering af regnskabet - der er ingen lære mor hvis ikke du er meget hurtigt.  Så se at få fat i en bogholder der kan hjælpe dig hurtigst muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Holding må ikke bruge principper for midroregnskab, så du skal enten klare alle feltter korrekt - (nok muligt hvis der slet ikke heller er overført resultat fra drift men det er der nok, for drift har nok også haft ET ellere andet resultat. Mange tror holding ALTID skal med, men det er langt fra altid godt råd.

Husk også selvangivelsen for begge samt skema for kontrollerede oplysninger som du personligt skal have ind til skat som person som hovedejer for begge https://johnhannover.blogspot.com/2020/10/kontrollerede-transaktioner.html - Selv. Boden for manglende regnskab en måned er til at leve med (ikke fradrag dog) så måske du skal finde en der kan klare det i løbet af ugen bare, så kan det også være du slipper, men tilgengæld får det korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover regnskab og selvangivelse skal du også huske at Holding og Drift skal tilmeldes sambeskatning inde på TastSelv Erhverv (jeg går ud fra at Holding har bestemmende indflydelse over drift).

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

www.multiregnskab.dk (som jeg er direktør for) er mig bekendt fortsat det eneste regnskabsprogram som har specifik funktionalitet til holdingselskaber og opstilling af årsrapport. 

Det kunne være en vej for dig - specielt med den deadline du står midt i. Næste år kan du så give en revisor adgang og få hjælp til at udrede sambeskatning m.v.

Venlig hilsen

Steffen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)