Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik af ny webshop ønskes :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle Aminoer.

Jeg har haft fornøjelsen af at læse lidt med herinde (som "kryster") igennem den senere tid. Og lad mig sige det én gang for alle. SUPERFEDT FORUM, det her! Masser af god info og fornuftig snak!

Håber I gider hjælpe lidt med at optimere min nyligt åbnede webshop. Det drejer sig om en download baseret løsning hvor man kan downloade såkaldt royalty fri musik til brug i andre produktioner, eller bare for sjov.

Er der ting jeg kan/bør gøre anderledes? Kan man overhovedet finde rundt derinde? Er der barierrer i.f.h.t. køb, som jeg har overset? osv.osv.osv.

Jeg ved godt at den er "søgemaskine-uvenlig", og det skal der helt sikkert gøres noget ved, men i første omgang kører jeg med Adwords for at få folk indenfor. Så søgemaskine spørgsmålene tager jeg i søgefunktionen, eller kommer tilbage med dem i en anden tråd en dag :-))))

På forhånd tak. Alle inputs er mere end velkomne.

mvh
KIM
theloopbox.com

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 23:41
Jeg synes det er en fed side. Og ikke mindst et fedt koncept. (Måske fordi jeg er gammel musiker).

Jeg savner dog lige én ting. Nårjeg overvejer at købe fra en webshop, så vil jeg gerne lige se hvem der står bag den. Jeg kunne f.eks. ikke se nogen steder hvilket land shoppen rent fysisk eksisterer i. Ingen postadresse, ingen telefonnumre, ingenting. Det får mig til at stå lidt på hælene, for der er vel ingen grund til at skjule det? :-)

Men generelt synes jeg det ser helt fint ud.
Tilmeldt 13. Mar 06
Skrevet kl. 19:49

Hej Morten

Tak for input. Det tager jeg helt klart til efterretning.

Er der virkelig ikke andre bud? Jeg vil som sagt meget gerne modtage kritik/idéer til hvordan jeg gør siden mere interessant.

Et andet spørgsmål: Selvom analysegrundlaget er noget tyndt (3 dage i luften, og ca. 800 besøgende via Adwords annoncer), så er konverterings procenterne pt. ultra sløje . Jeg håber/tror, at det er fordi jeg reklamerer med nogle gratis downloads, og med gratis-siden som landingpage. Kan se at de gratis pakker er blevet hentet godt 500 gange, og ville nok også selv tjekke de gratis ting ud før jeg ville smide  penge på bordet. Det er vel lidt ala Shareware?

Er der nogen med erfaringer om hvor lang tid der typisk går før "gratiskunderne" begynder at konvertere?

mvh
kim
TheLoopBox
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:01
Hej Kim, tillykke med dit projekt, det ser fornuftigt ud!

Men

Hvordan betaler jeg et produkt?
Da jeg havde kigget i 3-4 min, opgav jeg at lede efter det.

Hvis du tager mod dankort (PBS) og lign SKAL du så vidt jeg ved, gøre din adresse og firmanavn tydelig på hjemmesiden, så kunden kan se hvem han/hun handler med.

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:15
Jeg havde også lidt svært ved at finde checkout knappen og da jeg så endeligt var på vej ind for at betale blev jeg fristet af et billede i højre side der reklamerede med "Free Loops Here" og sprang fra ;)
Tilmeldt 13. Mar 06
Skrevet kl. 21:04

Hej Casper og Brian

Superfedt. Tak for svar.

Under "Pricing structure" er der en beskrivelse af priser, hvor det også fremgår at der bruges 2Checkout til betaling. Det er en amerikansk Paypal agtig ordning hvor der kan betales med alle "major" kreditkort. Men du har måske ret i at det burde fremgå på forsiden også. En mulighed jeg vil overveje seriøst.

Brian. Ja, du har ret, "Checkout" knappen kunne være mere tydelig. Det vil jeg kigge på. M.h.t. de gratis ting, så er det jo en svær balancegang. De skal være der for at friste dem, som "lige skal prøve" først. Og så skulle de nødig fjerne fokus. Pt tror jeg det første er det vigtigste.

mvh
kim
TheLoopBox

Tilmeldt 10. Nov 05
Skrevet kl. 21:19
Dato: 3/14/2006 9:03:51 PM
<

Brian. Ja, du har ret, ''Checkout'' knappen kunne være mere tydelig. Det vil jeg kigge på. M.h.t. de gratis ting, så er det jo en svær balancegang. De skal være der for at friste dem, som ''lige skal prøve'' først. Og så skulle de nødig fjerne fokus. Pt tror jeg det første er det vigtigste.

Angående checkout, så kender jeg ikke dit shop system, men kan man ikke få den til at spørge om du vil gå til checkout eller handle videre, når man putter noget i kurven?

Det med de gratis ting, kunne evt. løses ved kun at vise den indtil der er puttet et produkt i kurven, så har man ligesom fanget kunden og har ikke brug for at friste mere.
Tilmeldt 10. Nov 05
Skrevet kl. 21:29
Hov, jeg skulle jo også spørge dig om dine erfaringer med 2checkout - i den webshop jeg er ved at sætte op nu bruger jeg kun paypal (de understøtter også betaling uden konto nu), men har kigget lidt på 2checkout, har dog ikke ville betale før jeg hørte lidt mere om dem.
Tilmeldt 13. Mar 06
Skrevet kl. 22:32

Hej Brian

Nej, jeg kan desværre ikke skjule de gratis ting, da min Adwords kampagne bl.a. slår på de gratis ting, og det derfor er min landingpage fra annoncer. Har stadig håb om at "gratisterne" kommer tilbage en dag :-)

M.h.t. 2checkout, så ved jeg ikke endnu hvor gode de egentlig er. De, desværre få, salg der har været står på min konto, men er ikke nået til "release" level endnu. Om de er ligeså stygge, som Paypal efter sigende er når det kommer til pludseligt frosne konti osv. ved jeg derfor ikke endnu.

Deres support virker dog OK, og der har ikke været de store problemer med dem indtil videre.

mvh
kim
TheLoopBox

Tilmeldt 13. Mar 06
Skrevet kl. 15:40
Hej Casper & Brian

Nu får jeg lavet en mere tydelig "Checkout" knap i samme design, som de andre knapper på siden. Det skulle gerne hjælpe. Der kommer også en "Contimue Shopping" knap så man kan komme tilbage efter et kig i indkøbskurven. De er ikke på endnu, men er sat i værk.

Tak for de inputs! Og kom endelig med flere, hvis der er nogen af jer derude, som har lyst til at hjælpe mig med at "fejlfinde" og betateste min nye webshop.

mvh
kim
TheLoopBox.com
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)