Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At skrive som en anden person?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med denne tanke om at starte et vidensprojekt hvor jeg vil rådgive kvinder på et specielt felt.
Inden jeg går i gang vil jeg dog gerne høre om hvilke regler der er for dette, og evt. hensyn man skal tage.
Området jeg vil i gang med tillader at jeg skriver som mig selv, en mand. Men for at skabe bedre tillid til mine brugere, og sælge bedre, ville jeg gerne skrive som en kvinde.

Spørgsmålet er så nu. Må jeg, rent juridisk skrive min information som kvinde, så mine kunder tror at personen der skriver er en kvinde med navn og historie, baggrund osv. Eller skal jeg ud og finde en rigtig kvinde til at være frontfigur i mit projekt.

Det morale i det er jeg ligeglad med. Jeg søger viden omkring det juridiske.

På forhånd mange tak for jeres svar.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:10

Kender du forfatteren 'Isak Dinesen'. Han har skrevet en del bøger under det navn, men hun har altså også skrevet under sit eget navn Karen Blixen.

Ja, du må godt bruge pseudonym, bare du ikke udgiver dig for en anden eksisterende person.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Perfekt.

henrikkrebs:

Kender du forfatteren 'Isak Dinesen'. Han har skrevet en del bøger under det navn, men hun har altså også skrevet under sit eget navn Karen Blixen.

Ja, du må godt bruge pseudonym, bare du ikke udgiver dig for en anden eksisterende person.

Perfekt. Det vidste jeg slet ikke.

Hvad gør man så i situationer hvor brugerne opdager at man ikke rigtigt er en kvinde f. eks. Er det i orden at holde dette skjult?
Og hvordan forholder man sig hvis de finder ud af at man er et pseudonym.
Informationen er ikke dårligere, tværtimod

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 13:54

Hvis det blir opdaget så er der måske nogen der bliver sure, skuffede eller arrige - andre er ligeglade. Nogen gider måske ikke læse dine udgydelser. Hvordan skal jeg kunne vide det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49

henrikkrebs:

Hvis det blir opdaget så er der måske nogen der bliver sure, skuffede eller arrige - andre er ligeglade. Nogen gider måske ikke læse dine udgydelser. Hvordan skal jeg kunne vide det.

Ja du har ret.

Tak for hjælpen. Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)