Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summa Summarum licens købes

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er interesseret i at afprøve Summa Summarum. Derfor vil jeg gerne købe en licens. Tidligere har jeg fået oplyst at indtil version 3.8.3 bør jeg kunne få programmet til at fungere hvis den gamle ejer giver mig en system backup med et tomt regnskab. Med venlig hilsen, Rune

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

3.8.3 kan du installere hvis bare du har installationsfilen og en licens.

Solgte min licens for et år eller to siden og gav ham en kopi af programmet med, det kunne han fint installere.

Behøver altså ingen backup.

Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Kan du evt. dele kontakt info til ham du solgte din licens til - hvis han ikke benytter den, kan det jo være han er interesseret i at sælge den.

Med venlig hilsen

Rune Jacobsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Han benytter den bestemt, men mon ikke der er andre der har en licens de ikke bruger.

Hvorfor ønsker du lige det program ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan stadigt ikke se hvad en licens skal kunne gruges til idag hvor programmet ikke kan verificere noget som helst over nettet - det er helt afkoblet fra visma. Jeg kan blot se man skal have en exe og så en systemkopi og indlæse inden for 8 dage fra exe filen blev indlagt.

Jeg har da min licens men kan ikke bare læse det ind og taste licens - det lukker bare - da det er uden forbindelse til aktivering via licens

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, jeg ønsker at bruge Summarum lovligt. Da det er lovligt at sælge/købe software, såfremt sælger garanterer ikke at anvende softwaren, så bør der ikke være nogen problemer.

Rune

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

RuneJacobsen:

Hej John, jeg ønsker at bruge Summarum lovligt. Da det er lovligt at sælge/købe software, såfremt sælger garanterer ikke at anvende softwaren, så bør der ikke være nogen problemer.

Rune

jeg tror slet ikke der er problem - de blander sig slet ikke - problemet er at der IKKE længere er mulighed for at aktivere via licens - da programmet slet ikke kan forbinde med nettet og derfor ikke umiddelbart lader sig aktivere første gang MEN - har man programmet - så kan man let bruge det - forudsat man får en systemsikkerhedskopi som i princip vel bør være tømt for faktiske regnskaber - Den vil kunne indlæses inden for 14 dage fra man læser den tilhørende exe fil ind.

Muligheden for at godkende alene ved indlæsning af en gammel licensnøgle mener jeg forsvandt da de lukkede visma connection. Jeg har i alle fald prøvet på ny computer og har min oprindelige licensnøgle og tilhørende CVR - men programmet lukkede blot ned - indtil jeg læste systemkopi ind

Hvis nogen idag har indlæst programmet og kan køre det på en maskine alene med exe og en licensfl, så vil jeg gerne høre det, men det skal være fra nogen der har gjort det inden for seneste par år

Exe + systemkopi og en computer der iKKE før har haft summa i reg databasen - så kører det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Jeg har læst dine input og jeg forstår ikke det hele, men tror du kan hjælpe mig i en lignede situation.

Jeg har summarsummarum på min gamle pc med 10 års materiale. Jeg har alle dokumenter fra jeg købte min software. Det blev i sin tid installeret via en onlineforbindelse. Jeg har ingen licensnøgle kun mit kundenummer og i alle dokumenterne jeg har, står at man blot skal kontakte dem. Det kan man som bekendt ikke længere.

Nu har jeg købt ny hardware og det er ikke muligt at afslutte installationen uden licensnøgle som visma af ukendte årsager aldrig har overdraget til mig. Jeg synes også det er mærkeligt at jeg ikke kan se min licensnøgle i summarsummarum der fungerer på min gamle pc.

Har du et bud på hvordan jeg kan få mit summarsummarum installeret, gjort aktivt således at jeg kan indlæse mine regnskaber og systemkopier? Jeg ønsker at kunne så mine gamle data op i mit gamle summarsummarum som jeg har købt og betalt, men skal også have et nyt onlinesystem som economics til fremtidig bogføring.

Det strider bare mod sund fornuft at jeg ikke kan installere programmet på en ny pc.

Håber du kan gøre mig klogere
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

da summa indstillede support, kunne man som køber vælge at forsætte gratis men nu helt uden support og updates osv.
For at få summa ind, så skal man have en systemsikkerhedskopi fra Summa på den gamle maskine. Den indlæses når programmet starter ved at vælge man ikke skal registrere, og så får man programmets 14 dgs oprindelige prøveperiode op. Her indlæses systemkopi fra gamle computer og du kører

Uden en systemkopi kan du ikke logge på og bruge Summa længere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan finde version 3.8.7 er det muligt du kan finde dine data frem ved at aktivere den som prøveperiode, - dog bedre hvis du havde licensnøgle....

Jeg har denne version liggende og kan sende dig et link til den på mit google drive - kan dog ikke hjælep med licensnøgle da jeg har solgt min licensnøgle.

Men hvis du har lyst til at prøve demoen som er uden visma online, kan du evt. sende en besked.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)