Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ægtefælle fradrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg tror ikke at det er det rette sted at vende henvendelde, men nok ikke at der sidder 1 eller 2 som kan hjælpe mig. 

Nogle som ved hvordan man overfører ens personfradrag til ægte. Hvis man ingen indtlgt resten af året alligevel har, så er det vel med at overføre resten af ens personfradrag til ægtefællen. 

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sker helt automatisk ved årsopgørelsen - men du kan jo ændre dit forskud til ingen indtægt fra måned 8 feks så får det også virkning inden - men ellers - sker det helt automatisk når skatten gøres op og du risikerer ikke at få opgivet for lidt selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Jeg har sørget for at min årsopgørelse sidder lige i øjet. 

Så hvis jeg retter min forskudsopgørelse nu, så bliver hendes tilpasset pr. Automatik? 

Jeg sybtes bare ikke at man kan sige ingen indtægt fra enkelte måneder, eller har jeg set forkert? 

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du kan når du ændrer forskud - (og skal - så det bør komme automatisk) angive fra hvilken dato det nye gælder - har du tjent 100.000 til nu - oprindeligt havde 200.000 i forskud - så når du ændrer til nu 100.000 for året - gældende fra 1/7 feks så ved systemet det er 0 resten af året som jeg husker det fra sidste ændring - vent lige på andre evt - eller test-  så ser du effekten når du trykker beregn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Jeg har idag haft Skat i røret. De forjlarede mig at det slet ikke er muligt fordi jeg i de foregående måneder har haft en indtægt. Så ville jeg vare få penge tilbage fra Skat næste. 

Men syntes det er mærkeligt at man ikke kan overføre sit fradrag bare fordi man i starten af året har haft indtægt. Det kunne man ihvertfald for nogle år siden kan jeg husle, men åbenbart ikke længere, eller tpnker du at skattedamen bare ville slippe af med mig? 🤔🤔🤔

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Moes23:
Det kunne man ihvertfald for nogle år siden kan jeg husle, men åbenbart ikke længere, eller tpnker du at skattedamen bare ville slippe af med mig?

Nej

Betingelsen for at overføre et personfradrag er, at man er samlevende ved indtægtsårets udgang. Overførslen af personfradrag er en skatteberegning i forbindelse med opgørelsen af skatten.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)