Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny lille webshop - men hvilken løsning er god for mig?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte en ny lille webshop og er i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge. 

Det skal helst kræve så lidt arbejde som muligt at komme i gang med siden så jeg kan fokusere på at sælge. 

Der kommer til at være max. 50 produkter, men i starten kun et par stykker.

Jeg er tidligere softwareudvikler så jeg kan godt overskue det tekniske og det gør ikke noget der er nogle enkelte tekniske komplikationer, det skal bare ikke være super tidskrævende på den front. 

Siden skal indeholde:

* Kunden skal kunne vælge shipping-muligheder i Danmark

* Betaling med kreditkort og mobilepay

* Det skal være en standard løsning - så ikke noget hjemmebyg

Det behøver ikke være en stor langtidsholdbar løsning. Målet er at komme billigt og hurtigt i gang og stadig have dansk shipping og kreditkort/mobilepay

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg vælge Shopify hvis jeg skulle starte en mindre webshop. Her får du et køreklart system, hvortil du kan købe et tema og tilpasse din shop. Derudover har du mulighed for at integrere alverden apps til eksempelvis økonomi, email marketing, betalingsløsning og/eller shipping etc.

Du giver så vidt jeg husker et månedlig fee samt et fixed %-sats af din ordreværdi. Dem jeg kender der har opsat noget gennem dette siger det er alle pengene værd mod hvor let det er at drive og arbejde i.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Baltzersen:
Jeg er tidligere softwareudvikler

I så fald vil jeg anbefale WordPress. Netop med det argument, som Mickey også nævner: det er Open Source. Ikke at jeg regner med at du skal ændre noget i koden, men i teorien kan du lave det lige nøjagtigt som du vil have det.

Shipping-muligheder vil jeg anbefale Shipmondo
Betaling med kreditkort og MobilePay: ScanPay i kombination med ClearHaus

Albert

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre også skriver, så findes der masser af systemer som du kan bruge. Hvad du skal vælge, er lidt ligesom at skulle vælge en ny bil. Men personligt vil jeg anbefale WordPress med WooCommerce som shopping system.

Hosting

Hvis det ikke er den store webshop, så kig evt. på blackhost her kan du få et webhotel fra 9 kr. pr. måned hvis du betaler for 1 år af gange og 12 kr. hvis du betaler hvert kvartal.

Design
Men hensyn til designet, så findes der et hav at temaer på themeforest.net hvor du kan købe et tema fra omkring 300-400 kr., med demoer, som du kan importere og rette, så det passer til dit ønske.

Levering:
som er nævnt så kan du brugen Shipmondo til levering. Her skal du stort set kun hente et plugin og tilføje en API-kode. 

Betaling
Her findes der også mange forskellige. Hvis du ikke regner med mange ordre fra starten af så på at kigge på Quickpay. Her kan du vælge at modtage kort og kun betale et beløb for hver ordre. Det skal dog nævnes, at du stadigvæk skal have en aftale med Nets, dette skal du have uanset hvilken udbyder du vælger.

MobilPay
Her skal du være opmærksom på at det koster et månedlig gebyr, for at tilbyde dine kunder denne mulighed, jeg mener at det er 50 kr. men er ikke helt sikker. Dette er noget som du skal betale alle steder. Da hvis du har en erhvervsaftale med Mobilpay, så gælder der andre regler

 

Tilmeldt 30. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@Casper Holm det lyder interessant, mange tak for dit svar. 

Jeg har kigget på Shopify undervejs i processen, men jeg har kun kunnet finde henvisninger til shipping mm. i USA og Canada så jeg havde egentlig fået den opfattelse at det ville blive svært at få det til at køre med fx. postnord og mobilepay/dankort

Har du evt. en reference på dem du kender der har opsat det som jeg må kontakte og få lidt mere information fra?:-)

Tilmeldt 30. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Mickey, det er betryggende at høre:-)

Tilmeldt 30. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert og VKM

Det lyder som om der alligevel kommer en del komponenter ind over når man laver det i woocommerce. 

Ender man i virkeligheden med en samlet udgift der matcher en fuldt hostet løsning alligevel når man har fået lavet alle aftaler?

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Baltzersen:

Det skal helst kræve så lidt arbejde som muligt at komme i gang med siden så jeg kan fokusere på at sælge.

Og præcis her bør dit fokus også være, og derfor bør du også tage https://www.shoporama.dk/ med i dine overvejelser. Jeg har ingen aktier i det, men ved at det laves og drives af dygtige folk - og det var nok det jeg selv ville vælge hvis jeg skulle starte webshop.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Baltzersen:

Det lyder som om der alligevel kommer en del komponenter ind over når man laver det i woocommerce. 

Ender man i virkeligheden med en samlet udgift der matcher en fuldt hostet løsning alligevel når man har fået lavet alle aftaler?

Der kommer altid en del "komponenter" oveni - i WordPress bruges plugins og themes til at udvide WordPress med funktioner den ikke har som standard. Mange plugins er gratis - også den fra Shipmondo. Du betaler naturligvis for selve shipping, men det skal du også med alle andre.
Hosting koster penge - men til gengæld er der oftest SSL (https) inkluderet - det skal man ofte tilkøbe ved pakkeløsninger - og så ved de godt hvad de skal have for det.
Min kone startede sin shop hos Smartweb - det var det billigste, indtil de begyndte med alle deres tilkøb. Kr. 1.000 for SSL uden mulighed for selv at levere det var grund nok til at skifte til noget andet. Min kone valgte så Thirty Bees, som jeg også synes er et godt alternativ.
Albert
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens bruge shipmondo eller andre shipping muligheder med Shopify :-)

https://shipmondo.com/dk/integrationer/shopify/

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)