Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd og svar på stsrt af foodtruck

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har lidt svært ved at finde ud af reglerne/omkostninger for at have en foodtruck- har læst diverse artikler osv. Angående foodtruck.. men vil bare gerne have styr på alt og have regnet alt ud før jeg kaster mig ud i det.

Og undskyld hvis der er en del stavefejl - er ordblind

Men spørgsmålene
1. Jeg Kan regne ud at en foodtruck skal omregistre, grøn ejerafgift, vægtafgift, fødevarer godkendt, registreret som et firma ved Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og få CVR nr.. Nemkonto, NemId og digital post

men er der ellers andet der er vigtigt at vide

2. Skal bilen være med gule plader eller alm hvide plader

3. Jeg er igang med at lave et oversigt af
Driftsbudget
Linkviditetsbudget
Virksomhedsplan/forretningsmodel
Salgsplan

Men igen er der andet der er vigtigt

4. Hvis nu jeg arbejder fuldtid ved siden af og vil bruge dette som et ekstra job i weekenden til min hobby - hvordan er det så med skat osv.

5. Når jeg vil bruge det i starten som et ekstra arbejde ved siden af mit fuldtid - er det så smartest at det er personligt ejet - eller om den skal drives som et selskab

Hvis der er andet jeg har glemt der er vigtigt så endelig skriv :) men håber der er nogle der vil hjælpe mig
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Du skal også bruge et hygiejne bevis.

2. Vurder risikoen ved at drive den som enkeltmandsvirksomhed er der noget du kan blive sagsøgt for. Eks. Er der en risiko for at folk kan blive syge af at spise din mad. Og nu ved jeg godt at Danmark ikke er USA. 

Tilmeldt 10. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg glemte at skrive, jeg er uddannet kok så har hygiejne bevis :)

Men tak for svaret og vil lige undersøge risikoen ved enkelt mandsvirksomhed især med det med at kunne blive sagsøgt

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil klart foreslå dig at lægge virksomheden i et selskab.
Du skal jo alligevel ud og investere noget mere end de 40.000 kr. i stiftelseskapital for at få din foodtruck.
Den eneste ulempe ved en selskabsstruktur er, at du vil blive beskattet, hvis du forestiller dig at bruge din foodtruck til privat kørsel - men med en specialindrettet bil giver det jo slet ikke mening. 
Så gule plader giver efter mit hoved mest mening. Du har jo ikke brug for at bruge den til persontransport.
Hvis din foodtruck er en trailer, som du trækker med din egen private bil, får du jo bare kørselsgodtgørelse efter statens takster, når du er på job. 

Kig forbi, når du har lavet noget, der smager godt Skype-TongueOut

VH Hans

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)