Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til investeringer af virksomhedens overskud?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en god slat penge stående på firmakontoen og har ikke tænkt mig at trække dem ud, da jeg ikke skal bruge dem privat og derved ikke kan se en grund til at betale "løn" til mig selv for derefter at betale skat (indtil videre). Jeg har grublet længe over om der er smarte måder hvorpå man kan investere disse skattefrie penge, og få mere ud af sine beholdninger hvis man alligevel ikke skal bruge dem. Jeg har ikke rigtig kunne finde på noget udover at investere i aktier - men det virker nu også som en fin løsning nu hvor pengene alligevel bare kommer til at stå på kontoen og trække negative renter. Jeg tænkte på om i derude har nogle ideer til hvordan man kan få pengene til at arbejde for en. Big Smile

Udover dette har jeg også undret mig over om man gerne må købe aktier med et enkeltmands eller om det kun er ApS? Jeg har både enkeltmands og ApS, men det ville helt klart være en mindre hovedpine hvis jeg kunne bruge enkeltmands. 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I vækst måske? Nu ved jeg ikke hvad du driver, men tænker da ikke det ville være helt dårligt at investere i øget markedsføring og evt. en ekstra ansat til den øgede vækst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel ikke som sådan skattefri penge - enten er de del af overskud i enkeltmands - og beskattes uanset hævning eller ej - eller del af overskud i ApS og er selskabsbeskattede

I VSO kan de stå uden skat ved ikke at hæve noget

Du kan ikke som sådan investere i aktier i personlig virksomhed - og kun begrænset i VSO - men godt i ApS - men det giver jo højere skat end personligt, da stigninger og udbytte lagerbeskattes med 22% hvert år, inden du får pengene ud selv til 27-42%

Det er oftest i selskabsform best at hæve op til topskat lønmæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)