Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vat på småordre fra Ebay og Aliexpress

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit spørgsmål går på om den moms der efter 1. juli bliver pålagt små ordre uden for EU er fradragsberettiget i momsregnskabet

Mvh. Søren 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det er kun for private, at der bliver pålagt (told og) moms.

For importregistrerede virsomheder bliver der kun pålagt told,
men det udløser et fortoldningsgebyr på 160 kr. hos PostNord.

Dbh. Elund

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elund,

Jeg har en firma profil hos Aliexpress, hvor de sender i mit firmanavn, og med mit momsnummer.

Jeg køber af og til småting som værktøj og lignende til brug i firmaet.

PostNord står så for fortoldningen, som normalt er af ringe værdi, og derfor fritaget for importafgift, men de bliver registreret.

Nu kommer der så moms på, da det åbenbart er en afgift der automatisk tilføjes.

Spørgsmålet er så om det  betragtes som en en del af varens pris, eller om jeg kan fradrage det i momsregnskabet.

Mvh Søren

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg tjekkede også lige min AliExpress konto, og kan godt se at de nu automatisk lægger moms på.

Det skal de kun gøre for private kunder (Consumer), men det er ikke sikkert at deres system pt. kan skelne mellem private og firmakunder.

Du kan ikke trække moms fra i dit momsregnskab, som er betalt i udlandet. Ved B2B skal der ikke opkræves moms ved køb i udlandet.

Godaften, Elund

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

spr:

Hej Elund,

Jeg har en firma profil hos Aliexpress, hvor de sender i mit firmanavn, og med mit momsnummer.

Jeg køber af og til småting som værktøj og lignende til brug i firmaet.

PostNord står så for fortoldningen, som normalt er af ringe værdi, og derfor fritaget for importafgift, men de bliver registreret.

Nu kommer der så moms på, da det åbenbart er en afgift der automatisk tilføjes.

Spørgsmålet er så om det  betragtes som en en del af varens pris, eller om jeg kan fradrage det i momsregnskabet.

Mvh Søren

Det er nok fordi de nu skal lægge moms på i det lokale land til private, og de ikke håndterer firmasalg til momsregistrerede korrekt

Hvis du kan se det er dansk moms så skal du bede dem holde op med det - men ellers er det bare del af varens pris - og i virkeligheden kan skat sige, du ikke må trække andet end varer og ikke den forkerte moms fra - men om det sker, hvis det faktisk er dansk moms de fejlagtigt lægger på, tvivler jeg på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)