Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån penge fra sig selv (privat) til eget IVS/ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have omregistreret mit IVS til ApS, men da mit IVS står stille, mangler jeg godt og vel 15k for at have de nødvendige 40k som er lovkrav. 

Mit spørgsmål er derfor: kan jeg tage penge fra min private konto for at dække dette hul og også tilbagetrække dem om nogle måneder uden at jeg skal betale skat af dem igen m.v.?

Jeg er eneejer af IVS'et, så bør nemt kunne lave de rette dokumenter for at det hele er gjort korrekt. 

Tilmeldt 12. Jun 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man indskyder kapital for at omdanne et IVS til et ApS bliver pengene en del af egenkapitalen og kan derfor ikke trækkes ud efterfølgende.

(Et lån øger ikke egenkapitalen)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidl svar - så øger lån jo ikke egenkapital - det er bare 14.000 i kassen mod 14.000 gæld = 0 Men den kan konverteres til EK og så kan du naturligvis ikke hæve den igen

Der kommer garanteret være mange der omregistrerer og kikser - tror de har fri kapital nok - men bare ser på banken som ikke siger noget om fri beskattet kapital - eller tror de kan bruge lån osv - og alle disse, vil ved problemer få forkastet hele konstruktionen i skifteretten og være personligt hæftende, helt som personlig virksomhed. Jeg tror vi kommer til at opleve mange

Nå - HVIS du er stensikker på, at du har fri beskattet kapital der kan overføres til bunden kapital på ialt 26.000 kr - så kan du via generalforsamling hæve ed 14.000 nye der ikke kan hæves igen OG denne kapital skal bekræftes af banken direkte (vil banker oftest ikke) eller via en advokat eller revisorklient konto

https://johnhannover.blogspot.com/2020/08/ny-aftale-om-bedre-muligheder-for-ivs.html siger mere om mulighederne - men pas på, for jeg tror rigtigt mange kan vågne op den dag der går noget galt, og opdage, at stiftelsen/omreg ikke var korrekt - og så er selskabet forkastet til den tid

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ingen aktiver af værdi? Eller goodwill? Jeg synes, at du skulle sætte en revisor ind i detaljerne - det skulle være gratis at spørge :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)