Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg fra stand til byfest

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 20
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver et udlejning firma med festmaskiner som slush ice, boksemaskiner osv, som normalt ikke gør sig i at stå ved stande til festivaller, byfester osv.

Men jeg er hoppet ud i at prøve det af alligevel

Jeg sælger friske popcorn, slush ice og chips,

Men ved eftertanke og lidt google, kan jeg ikke helt komme frem til om jeg pludselig er en fødevare virksomhed? - dermed kræver registering ved fødevarestyrelsen.

Det er enkeltstående tilfælde at jeg er hyret til at stå og sælge dette, og det vil ske minimal antal gange om året.

Sidder der nogen herinde med erfaring, og evt kan komme med konkret svar på om dette er nødvendigt når jeg sælger fra en 'stand' til byfest.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Jun 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør gennemlæse følgende vejledning og herefter ringe til fødevarestyrelsens kunderådgivning og spørge dem, hvis du stadig har spørgsmål.

www . foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Saadan-starter-du-ny-foedevarevirksomhed.aspx

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

De har en minimums grænse for registering som fødevarevirksomhed der lyder på 50.000 kr. om året, ligesom med moms registeringen. Der er dog en undtagelse at hvis du importer fødevarerne fra udlandet, skal du registere dig fra første krone.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)