Jeg ved udmærket hvad det siger om mig. Jeg er jo ex-PHP programmør, og ex-PHP prøgrammører er de værste. Jeg ved godt, at jeg skærer alle PHP programmører over én kam. Men det er et faktum at Internettet:
a) ikke har godt af PHP sider
b) kan klare en gene-fri tilværelse uden PHP
Det kan diskuteres hvorvidt det er en fyisk eller pykisk afhængighed, når man har gjort sig selv til slave overfor PHP. Men der er INTET menneske der har fået en pistol på panden og fået ordren: "skriv PHP resten af dit liv, eller jeg skyder". Alle PHP programmører har selv valgt at gøre det. Der er ikke en eneste fordel ved PHP, heller ikke de fordele, mange PHP kodere bilder sig selv ind, og heller ikke de skrøner der gang på gang bliver modbevist videnskabeligt.
Så i sidste ende handler det kun om at kunne styre sig selv. Og at styre sig selv er det første trin i retningen af at kunne styre andre. Derfor anser jeg enhver PHP koder som en der har mangel på lederskab. Det gælder også mine bedste venner og min familie. De har nok andre talenter, som jeg ikke har. Og sådan skal det også være. Lederskab er ikke noget alle har.
Du må synes at min generalisering er ulækker, jeg synes at PHP er ulækkert. Jeg er glad for at jeg i snart 8 år ikke har rørt ved PHP kode. Jeg ville ønske at jeg kunne sige at jeg aldrig har skrevet PHP, men desværre har jeg fyldt Internettet med skadelig kode i næsten 25 år. Og desværre er det først i 2033, at .NET communitiet i Danmark vil kalde mig for ikke-PHP koder. Nu må jeg nøjes med betegnelsen "ex-PHP koder". Til gengæld kan jeg nu skrive kode som performer godt dagen lang, og lave websites uden sikkerhedshuller og magic quotes. Jeg har endnu til gode at møde en PHP koder der kan sige det samme - uden at lyve vel at mærke.
Sorry, kunne ikke lade være