Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inaktivt ApS med gæld til ejer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I et ApS hvor der nu ikke er anden aktivitet end en årlig revisorregning, har jeg personligt tidligere indskudt nogle penge som virksomheden skylder mig. Der er ingen midler i virksomheden, udelukkende mit "tilgodehavende" og den skattefordel jeg evt. kan drage deraf, holder mig fra at lukke virksomheden.

Jeg har i privat regi en udlejningsejendom og jeg overvejer om det kan betale sig at drive den i gennem selskabet. Jeg har en kende svært ved at gennemskue om det er en god idé, da selv en skattebesparelse ved at have ejendommen i selskabet, jo modsvares af udgifter ved at holde selskabet i live.

Hvis nogen har tanker og idéer, er de meget velkomne til at byde ind!

(Der er tale om ca. 200.000 kr. som virksomheden har i gæld til mig personligt, og udlejningsejendommen giver ca. 80.000 kr. før skat årligt, så det er ikke store beløb, deraf også min tvivl)

På forhånd tak for svar!

Vh.

Oliver
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til din revisor - for ejendommen skal jo sælges fra dig til selskabet og alle aftaler skal bekræftes med selskabet som ny ejer og der kan være skat involveret i at sælge fra privat til selskab - herunder goodwill

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)